- جمعه ۹ خرداد ۹۹
- ۲۱:۰۹
آئودی همیشه برای طرفداران خود، سورپرایزهای جذابی داشته و اینبار یک نسخه جذاب از مدل A8 را با پیشرانه هیبریدی به بازار عرضه کرده است. رقبای آلمانی، شرایط را بسیار جدی دنبال میکنند بهطوری که 4 کمپانی مطرح آلمانی یعنی آئودی، بنز، بیامو، پورشه به شدت بهدنبال رقابت با هم هستند و هر روز محصولات بهتری را ارائه میکنند.
آئودی A8 در بخش هیبرید از نام 60 TFSI e برخوردار بوده و ترکیب موتور الکتریکی 134 اسب بخاری و پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری، قدرتی معادل 443 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر را در اختیار این سدان بزرگ قرار میدهد تا تبدیل به یک خودروی لوکس کامل شود. در داخل کابین، همهچی حیرتآور است. فضای داخلی به هیچ وجه صدایی را نخواهید شنید و سواری نرم، ای8 را به یک تخت خوشخواب تبدیل کرده است. بهدلیل سکوت بیش از حد، A8 در سرعتهای کمتر از 20 کیلومتر، صدایی مصنوعی از خود تولید میکند تا دیگران متوجه حضور آن شوند.
زمانی که شما بیش از حد پدال گاز را فشار دهید، زیر پای شما همانند ویبره خواهد لرزید که واکنش خودرو نسبت به سرعت زیاد شما خواهد بود. اگر چه آئودی به خوبی، S کلاس و سری 7 بیامو نیست اما شما تصور کنید چنین هیولایی، هنوز هم در جایگاه سوم قرار میگیرد در جایی که بزرگان دنیا قرار دارند، پس صنعت رقابتی یعنی آلمان.
در طول تست این خودرو به وضوح دیدیم که A8 ضربات وارد به کابین را به خوبی دفع میکند اما بعد از بنزهای سری اس قرار میگیرد ولی از بیامو سری 7 عملکرد بهتری دارد. در مسیرهای پر پیچ و خم، از سواری آئودی کمی دلگیر میشوید چرا که فرمان گیج عمل میکند و در مسیرهای طولانی خستهکننده خواهد بود. در پیچها تعادل خودرو خوب است اما حتی کوچکترین ضعفی نسبت به رقبای باکلاس، این سگمنت به خوبی دیده میشود، بنابرای این در این بخش A8 خوب نیست.
در داخل کابین تعداد زیادی صفحهنمایش قرار داده شده و سقف برقی و پانورامیک نیز قابل سفارش است. سیستم پارک اتوماتیک، ماساژور تمام صندلیها، گرمکن، سیستم سرگرمی ویژه بخش عقبی خودرو، سیستم کمک راننده هوشمند، تنها چند تا از مهمترین آپشنهای A8 هستند.