پارسی نویس

"ولخرجی" از نشانه‌های آلزایمر است

  • ۱۹:۱۷

محققان دانشکده پزشکی کک یو. اس. سی آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند ولخرجی در افراد مسن می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد.

 آیا عدم مدیریت دارایی می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد؟ نتایج یک مطالعه جدید ارتباط بین افراد مسنی است که تمایل بیشتری به بخشیدن پول دارند و مبتلا به زوال شناختی شده‌اند.

اخیرا گروهی از محققان دانشکده پزشکی کک یو. اس. سی آمریکا کشف کردند حتی سالمندانی که هیچ نشانه‌ای از زوال عقل ندارند، اگر پول بیشتری را در طول آزمایش آزمایشگاهی به یک فرد ناشناس بدهند، در آزمایش‌های شناختی بدتر عمل می‌کنند. محققان بر این باورند که یافته‌های آنها می‌تواند ارتباط ظاهری بین افراد مسن‌تر که در معرض کلاهبرداری‌های مالی قرار می‌گیرند و در آینده دچار اختلالات شناختی می‌شوند را بیشتر توضیح دهد.

دکتر "دوک هان"(Duke Han) نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر عصب روانشناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه کک گفت: هدف ما درک این موضوع است که چرا برخی از افراد مسن ممکن است بیش از دیگران در معرض کلاهبرداری یا بهره‌برداری مالی باشند. تصور می‌شد که مشکل در مسائل مالی یکی از نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر است و حال این یافته‌ها این تصور را تایید می‌کند.

اگرچه محققان در مطالعات قبلی سعی کرده‌اند این ارتباط بالقوه بین نوع‌دوستی یا سخاوت و سلامت مغز را بررسی کنند، محققان در مطالعه جدید با استفاده از پول واقعی آزمایشی جدید انجام داده‌اند.

دکتر "گالی اچ. ویسبرگر"(Gali H. Weissberger) مدرس ارشد این دانشگاه گفت: از نظر ما، این اولین مطالعه‌ای است که این رابطه را با استفاده از پارادایم اقتصاد رفتاری بررسی می‌کند.

محققان این مطالعه داده‌های ۶۷ بزرگسال با میانگین سنی ۶۹ سال را جمع‌آوری کردند. هیچ‌کدام از آنها هیچ نشانه‌ای از زوال عقل یا اختلال شناختی در شروع آزمایش نداشتند. محققان این مطالعه همچنین اطلاعاتی را در مورد سن، جنسیت و سطح تحصیلات کلی هر فرد در طول مطالعه جمع‌آوری کردند.

در طول آزمایش، محققان هر سالمند را با یک فرد ناشناس هم گروه کردند و سپس آنها در مطالعه آنلاین شرکت کردند. سالمندان همچنین ۱۰ دلار دریافت کردند که می‌توانستند بین خود و هم‌گروه خود آن را تقسیم کنند.

در همان زمان، سالمندان مجموعه‌ای از آزمایش‌های عصبی روان‌شناختی از جمله آزمایش‌هایی که به پزشکان در آزمایش مراحل اولیه زوال عقل کمک می‌کنند را نیز تکمیل کردند.

نتایج نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان مسن‌تری که بیشتر  پول خود(۱۰ دلار ) را به شریک خود داده‌اند، در تست‌های عصبی روان‌شناختی که بیماری آلزایمر را اسکن می‌کنند، نمره پایین‌تری کسب کردند. محققان می‌گویند نمونه‌های بزرگ‌تری برای تایید یافته‌هایشان ضروری است.

ویسبرگر در ادامه افزود: اگر فردی در رفتار نوع‌دوستانه خود تغییراتی را تجربه می‌کند، ممکن است نشان دهنده این باشد که تغییراتی در مغز نیز رخ می‌دهد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Alzheimer’s Disease" منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس