پارسی نویس

گوشی های نمایشگر خمیده یا تخت؟ کدامیک مناسب شما هستند؟

  • ۰۳:۳۱

در حال حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند مدل‌های مختلفی با عملکرد عالی، شارژدهی مناسب و دوربین‌های شگفت‌انگیز وجود دارند. صرفنظر از اینکه به چه برندی وفادار هستید، طراحی و ارگونومی گوشی‌ها وجه تمایز اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که هنوز کاربران بر سر آن بحث دارند لبه‌های تخت نمایشگر در برابر لبه‌های خمیده است .

ما گوشی‌های هوشمند زیادی را بررسی کرده‌ایم؛ از سامسونگ گلکسی S23 اولترا گرفته تا آیفون ۱۴ اپل. هدف ما در اینجا آن است که ببینیم هر کدام از نمایشگرهای تخت یا خمیده چه مزایا و معایبی دارد.

البته قبل از آنکه وارد بحث شویم، لازم است یک اعتراف بکنیم. ما با برخی خوانندگان موافقیم که نمایشگرهای تخت از بسیاری جهات بهتر هستند. این نوع نمایشگرها تروتمیز به نظر می‌رسند. این نمایشگرها محتواها را در اطراف لبه‌ها محو نمی‌کنند و ژست‌های حرکتی برگشتی اشتباه در آن‌ها رخ نمی‌دهد. همچنین کیس‌ها به‌راحتی با آن‌ها قابل‌استفاده هستند و محافظ‌های نمایشگر به‌راحتی روی آن‌ها به کار برده می‌شوند. همه این‌ها درست است.

در سال ۲۰۲۲، گوشی‌های ایسوس ذنفون ۹، آیفون ۱۴ و سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ جزو بهترین گوشی‌ها با لبه‌های تخت بودند و کار کردن با آن‌ها بسیار عالی بود. البته همه آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند و آن اینکه طراحی جمع‌وجورتر داشتند و به‌راحتی در دست جا می‌شدند. استفاده از یک نمایشگر تقریباً ۶ اینچی با لبه‌های تخت به اندازه کافی آسان است و شما می‌توانید این گوشی‌ها را به طور ایمن در دستان خود بگیرید. در مقابل، گوشی‌های بزرگتر رابطه خوبی با صفحه نمایش تخت ندارند.

نمایشگر خمیده "گوشی های نمایشگر خمیده یا تخت؟ کدامیک مناسب شما هستند؟"

بسیاری از کاربران در فضای وب تائید کرده‌اند که استفاده از آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی تخت بسیار سخت و دشوار است. هیچ راهی برای تایپ کردن راحت روی نمایشگر بزرگ و مسطح آن وجود ندارد. لبه‌های تیز این گوشی حتی می‌تواند جیب شما را سوراخ کنند. این در حالیست که کار کردن با گوشی بزرگتری مثل نوبیا رد مجیک ۸ پرو که لبه‌های خمیده دارند بسیار آسان‌تر است.

دلیل اول ما این است که نوبیا رد مجیک ۸ پرو سبک‌تر است، ماژول دوربین کوچکتر آن باعث شده تا وزن گوشی زیاد افزایش نیابد. در ضمن پنل پشتی آن خوشبختانه از جنس شیشه نیست و به همین‌خاطر گرفتن آن بسیار راحت‌تر است. این گوشی هرچند کمی دست‌وپا گیر است، اما شما می‌توانید با قرار دادن آن روی کف دست خود، انگشت شست خود را روی صفحه نمایش بزرگ آن به‌راحتی جابجا کنید.

هرچند این‌روزها ساخت یک گوشی بزرگ با لبه‌های تخت راحت است، اما گاهی لازم است که دوربین‌های بزرگ و پنل پشت شیشه‌ای را فدای نمایشگر تخت کنید. با این حال، نمی‌توان گفت که گوشی‌های بزرگ که از نمایشگرهای خمیده استفاده می‌کنند، همیشه خوب هستند.

نمایشگر خمیده "گوشی های نمایشگر خمیده یا تخت؟ کدامیک مناسب شما هستند؟"

شما احتمالا با لبه‌های شیب‌دار گوشی پیکسل ۷ پرو، هر بار که بخواهید به عقب برگردید به مشکل بر خواهید خورد. لبه‌های  خمیده ظریف هرچند ظاهر خوبی دارند، اما شما در آن‌ها نمی‌توانید به‌سرعت لبه‌های گوشی را تشخیص دهید. از طرفی، استفاده از روش “quad-curve” در گوشی آنر مجیک ۵ پرو با لبه‌های خمیده متقارن در جلو و عقب، چندان راضی‌کننده نیست. این گوشی ظاهر خوبی دارد اما دوربین سنگین و خمیدگی تدریجی آن نمی‌تواند چسبندگی اطمینان‌بخشی ایجاد کند.

به نظر ما دو گوشی اوپو فایند ایکس ۶ پرو و گلکسی S22 اولترا توانسته‌اند تعادل خوبی در این زمینه ایجاد کنند. هر دو گوشی از نمایشگرهای لبه Cشکل بهره می‌برند. خمیدگی آن‌ها کمی تندتر است و به همین‌خاطر لغزندگی زیادی از لبه نمایشگر آن‌ها وجود ندارد. ضمن اینکه، آن‌ها در عین‌حال ارگونومیک هم هستند و به شما اجازه خواهند داد تا به نمایشگرهای وسیع آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

همانطور که متوجه شدید، منظور ما گلکسی S22 اولترا بود و نه گلکسی S23 اولترا که به‌تازگی معرفی شده است. متاسفانه سامسونگ در گلکسی S23 اولترا به سمت لبه‌های مستطیلی‌تر حرکت کرده است. خمیدگی لبه‌های این گوشی هرچند ظریف است، اما وقتی هر دو گوشی را در کنار هم قرار می‌دهید، می‌توانید متوجه تفاوت‌ آن‌ها شوید. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی پرچم‌دار تخت هستید گلکسی S23 اولترا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نمایشگر خمیده "گوشی های نمایشگر خمیده یا تخت؟ کدامیک مناسب شما هستند؟"

تفاوت بین این گوشی‌ها را هنگام استفاده یک دست از آن‌ها به‌خوبی احساس کنید. گلکسی S22 اولترا به‌راحتی می‌تواند در کف دست شما جای بگیرد و شما به‌راحتی می‌توانید انگشت شست خود به آن طرف نمایشگر ببرید. این ویژگی باعث می‌شود تا گلکسی S22 اولترا قابل کنترل‌تر باشد. 

در مقابل، گلکسی S23 اولترا با لبه‌های نسبتا تخت خود چنین احساسی را در شما ایجاد نخواهد کرد. متاسفانه گوشی‌های با لبه‌های تخت‌، مثل گوشی‌های آیفون، خوب در دست قرار نمی‌گیرند. با این حال، گلکسی S23 اولترا به مراتب بهتر از آن‌ها است. این گوشی چندان ضخیم‌ نیست، و اگر به کار کردن با گلکسی S22 اولترا عادت کرده‌اید، شاید در نهایت بتوانید به آن نیز عادت کنید.

جمع‌بندی

همه چیزهایی که در بالا گفته شد در نهایت به سلیقه کاربران بستگی خواهد داشت و هر کسی می‌تواند از لبه‌های تخت یا خمیده خوشش بیاید؟ اما چیزی که به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت این است که لبه‌های تخت برای گوشی‌های کوچک‌تر راهکار بسیار خوبی هستند اما برای گوشی‌های بزرگتر چندان مناسب نیستند. اگر دوست دارید که کنترل بیشتری روی یک گوشی بزرگتر داشته باشید توصیه ما یک گوشی با لبه خمیده ظریف است، اما اگر اهل تایپ کردن دو دستی هستید، می‌توانید با هر گوشی غول‌پیکری که دوست دارید به‌خوبی کار کنید.


منبع: تکفارس

آقای سه نقطه

کی میتونه الان گوشی بخره آخه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس