- دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷
- ۱۹:۰۱
شرکت بی ام و اخیرا اقدام به عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت Sila Nano برای توسعه فناوری در زمینه باتری های لیتیوم یونی آغاز کرده که تمرکز بر تکنولوژی های آند – سیلیکونی دارد. به طور معمول این باتری ها از دو قطب آند و کاتد و الکترولیت ها تشکیل شده اند. در زمانی که باتری شارژ است ، یون مثبت لیتیوم در آند ذخیره می شود و در هنگام استفاده از باتری ، با آزاد سازی یون لیتیوم و حرکت از آند به کاتد ، جریان برقرار می شود.
ظرفیت بیشتر ، پیمایش بیشتر
معمولا آند های این باتری ها از جنس گرافیت ساخته می شوند که به طور استاندارد ظرفیتی برابر 372 میلی آمپر ساعت بر گرم دارد. تکنولوژی جدید که قرار است آند هایی از جنس سیلیکون تولید کند ، ظرفیت این قسمت از باتری را تا 4200 میلی آمپر ساعت بر گرم افزایش می دهد. طبیعی است که خودروهای مجهز به این حجم از انرژی ، قابلیت پیمایش فوق العاده ای پیدا خواهند کرد .