پارسی نویس

خودروی جدید ایران خودرو با نام K132 رونمایی شد

  • ۰۰:۴۳

جدیدترین محصول ایران خودرو که با نام K132 شناخته می‌شود، امروز و در جریان بازدید رییس جمهور به‌صورت رسمی رونمایی شد.

این خودروی جدید که به نوعی پژو 301 ایرانی شده محسوب می‌شود، از پلتفرم PF1 گروه PSA در آن استفاده شده است. حق استفاده این سازه در دوران برجام از طرف پژو سیتروئن به ایران خودرو داده شد و پیش از این قرار بود که پژو 301 با قطعات داخلی تولید شود که ظاهرا تصمیم عوض شده و با کمی تغییر در ظاهر خودرو که اتفاقا به زیباتر شدن بیشتر آن منجر شده است، به عنوان یک اتومبیل ایران خودرویی روانه بازار خواهد شد.


البته K132 نام نهایی این محصول نیست و احتمالا به‌زودی شاهد رونمایی از اسم جدید این ماشین با مشخصات دقیق‌تری خواهیم بود. درباره موتور تعبیه شده بر روی این خودرو هم اطلاعاتی در دسترس نیست اما می‌توان حدس زد نمونه‌هایی چون TC7 یا EF7 بر رویش نصب شود و حتی اگر TU5 معروف را هم دیدید، تعجب نکنید!


بر اساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده قرار است نمونه نهایی در تابستان آینده یعنی سال 1399 وارد خط تولید شود و اگر چهره این محصول زیبا را در سال 1400 در خیابان‌ها ببینیم، باید خدا را شکر گذار باشیم! اگرچه تجربه رهام سایپا و فاصله زیاد بین معرفی تا عرضه که هنوز هم انجام نشده است، به ما می‌گوید که اعلام زمان نامشخص برای ورود به بازار، محتمل‌ترین حالت است!

در نمونه تصاویر گرفته شده از داخل کابین این محصول، یک گیربکس دستی مشاهده می‌شود و با توجه به اعلام قبلی وزیر صنایع که فعلا فقط برخی از مدل‌های دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند، در صورت تولید K132، بایستی منتظر ورود آن با گیربکس دستی (حداقل در سری‌های نخست) باشیم.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس