پارسی نویس

فناوری جدید باتری‌های پاناسونیک در خدمت تسلا

  • ۲۱:۰۹

پاناسونیک به‌تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد چگالی باتری‌های مدل ۲۱۷۰ را ۵ درصد افزایش دهد. از ماه سپتامبر تولید این باتری‌ها در کارخانه تسلا واقع در نِوادا توسط پاناسونیک آغاز خواهد شد. این شرکت در حال حاضر در ۱۳ خط تولید گیگافکتوری (Gigafactory) شرکت تسلا مشغول کار است و در هر سال، حجمی برابر با ۳۵ گیگاوات ساعت باتری تولید می‌کند. تمام این ۱۳ خط تولید طی ماه‌های پیش رو برای تولید این باتری‌ها ارتقا خواهند یافت.

تسلا از سلول‌های باتری ۲۱۷۰ استفاده می‌کند تا باتری‌های خودروهای مادل ۳ (Model) و مادل Y را بسازد. با به‌کار گیری این فناوری جدید در بخش باتری، می‌توان انتظار داشت که برد مسافتی خودروهای برقی مادل ۳ و مادل Y در طی ماه‌های آینده بهبود یابد.

اخیرا ایلان ماسک (Elon Musk) مدیر ارشد اجرایی تسلا، اعلام کرد که رویداد بَتِری دی (Battery Day) مورد انتظار برای تاریخ ۱ مهرماه (September 22) برنامه‌ریزی شده است. انتظار می‌رود این شرکت در رویداد یادشده از باتری‌های جدید خود با برد میلیون مایلی رونمایی کند.



منبع: تکفارس
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس