پارسی نویس

کدام خودروی لیفان بهتر است؟

  • ۲۱:۴۵

محصولاتی که لیفان تولید می‌کند طیف متنوعی از کفش ورزشی تا موتورسیکلت و خودرو را در بر‌می‌گیرد. 26 سال پیش اولین خودرو لیفان در چین ظهور کرد و امروز پنج مدل آن در ایران به فروش می‌رسد.

در جواب به این سؤال که چرا امروزه باید لیفان بخریم باید گفت که اول از همه با افزایش نرخ ارز خرید لیفان صفر راحت‌تر از خودروهای ژاپنی و یا اروپایی دست‌دوم است. تا چند سال پیش موضع بسیار منفی نسبت به خودروهای چینی وجود داشت اما با باز شدن درهای ورودی بازار خودرو به روی محصولات این کشور و با افزایش تعداد خودروهای چینی اطمینان به آن نیز کمی بیشتر شد.

لیفان 70 که هنوز به ایران نیامده اخیراً پرطرفدارترین خودرو لیفان در روسیه شناخته شده است. رتبه دوم محصولات لیفان در روسیه مربوط به MYway و X50 است که دومی در ایران هم فروخته می‌شود.

در پنج ماه ابتدای سال 2015 یک نسل پایین‌تر از X70، یعنی X60 و همچنین X50 پرفروش‌ترین خودروهای چینی در روسیه بودند. X60 که در ایران هم فروخته می‌شود یک شاسی‌بلند چینی است که موتور 1.8 لیتری و 131 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه و چهار سیلندر و 16 سوپاپ دارد. این خودرو اولین کراس‌آور لیفان بوده و موتور آن برای یک شاسی‌بلند قدرتمند نیست اما با توجه به قیمت 100 میلیون تومانی‌اش انتظار زیادی هم نباید داشت. آن هم در حالی که شاسی‌بلندهای کره‌ای و فرانسوی با قیمت بیش از 500 میلیون تومان فروخته می‌شود.

لیفان 820 آن خودروی محبوبی است که موتور بزرگ‌تری در مقایسه با لیفان 60 دارد. درنتیجه شتاب و قدرت آن هم بیشتر است. از نظر مصرف بنزین هم شبیه به X60 بوده با این تفاوت که برخلاف x60 با استاندارد یورو 3، این خودرو استاندارد یورو 5 را گرفته‌است. باک آن گنجایش 63 لیتر بنزین دارد که برای جاده‌های بین‌شهری طولانی بسیار مناسب است. این خودرو بین 110 تا 138 میلیون تومان می‌ارزد و در مقایسه با سراتو فرانسوی مونتاژ سایپا چند پله بالاتر قرار دارد. این سراتو حدود 50 میلیون گران‌تر اما موتور آن کمی ضعیف‌تر و قدرت آن کمتر است.

هایما s7 توربو نیز به عنوان رقیبی برای لیفان 820 حرف چندانی برای گفتن ندارد. از نظر مهندسی هایما چند پله پایین‌تر از 820 قرار دارد. موتور هایما ضعیف (1.7 لیتری) و مصرف بنزین ترکیبی آن یک لیتر بیشتر است. همچنین در حالی که لیفان 820 به شش کیسه هوا مجهز شده، هایما چهار کیسه دارد.

هایما فقط سیستم صوتی بهتری داشته که باز هم کمکی به زیباتر بودن کابین آن در مقایسه با لیفان 820 نمی‌کند. ویژگی برتر خرید لیفان صفر این است که هنگام فروش خودرو شما بازار بهتری دارد و افراد آن را بیشتر از هایما یا خودروهای دیگر می‌شناسند.

البته هنگام بررسی رقبای لیفان 820 نباید رنو فلوئس را با آن موتور 2 لیتری از یاد ببریم. فلوئس با 165 میلیون تومان قابل سفارش است اما از یاد نبرید که با خارج شدن رنو از ایران هم‌زمان با اجرای تحریم‌های آمریکا به زودی در تأمین قطعات و لوازم‌یدکی این خودرو دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل با عدم حضور شرکت‌های خودروسازی اروپایی و از سوی دیگر بالا رفتن نرخ ارز بهتر است با خرید لیفان صفر به چینی‌های موجود در بازار بیشتر اعتماد کرد.


منبع: دنده6

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس