پارسی نویس

نسل جدید مرسدس S63 AMG با پیشرانه هیبریدی 800 اسب بخار معرفی شد

  • ۱۹:۴۱

مرسدس S63 AMG E-Performance جدیدترین سدان اسپرت پلاگین‌هیبردی برند آلمانی است که عنوان قوی‌ترین S کلاس تاریخ را یدک می‌کشد. قوای محرکه این خودرو از همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی نسل قبلی به همراه یک موتور الکتریکی روی محور عقب تشکیل شده است که مجموعاً 802 اسب بخار قدرت و 1430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، S63 جدید ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هرچند حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج راننده AMG می‌توان این عدد را به 290 کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

پیشرانه هشت سیلندر این خودرو به‌تنهایی 612 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که قدرت دائمی موتور الکتریکی 94 اسب بخار است اما می‌تواند بطور موقتی به مدت 10 ثانیه حداکثر 190 کیلومتر بر ساعت قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور این موتور نیز 320 نیوتن متر است. برای انتقال نیروی این موتور الکتریکی یک گیربکس دو سرعته مستقل در نظر گرفته شده است که از سرعت 140 کیلومتر بر ساعت به بالا به دنده دو می‌رود. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی نیز توسط یک باطری کوچک 13.1 کیلووات ساعتی روی محور عقب نصب شده که امکان پیمایش 33 کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی را فراهم می‌کند.

البته در این خودرو بجای برند تمام الکتریکی طولانی، تحویل سریع قدرت در اولویت قرار دارد. شارژ باطری‌ها نیز از طریق یک شارژر معمولی 3.7 کیلوواتی انجام می‌گیرد. انتقال نیروی پیشرانه بنزینی S63 جدید از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که قدرت را به هر چهارچرخ می‌فرستد. همچنین این خودرو به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده است. نسل جدید S63 از سیستم تعلیق بادی تطبیقی بهره می‌برد که می‌تواند در سرعت‌های بیش از 120 کیلومتر بر ساعت، ارتفاع خودرو را تا یک سانتی‌متر کاهش دهد.

این سدان قدرتمند آلمانی از آنتی‌رول بار فعال برخوردار است که حرکات گهواره‌ای بدنه را در پیچ‌ها کاهش می‌دهد. علاوه بر این، S63 به دسته‌موتورهای فعال هم مجهز شده است که بسته به شرایط رانندگی می‌تواند اتصال پیشرانه به بدنه را نرم یا سفت کند. وظیفه متوقف کردن خودرو هم بر عهده ترمزهایی با دیسک‌های 15.7 اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 15 اینچی و کالیپرهای تک پیستونه در عقب است درحالی‌که امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی هم وجود خواهد داشت.

S 63 E-Performance در بیرون هم ظاهر خشن‌تری نسبت به S کلاس معمولی دارد. اصلی‌ترین ویژگی ظاهری این خودرو که نشان می‌دهد با یک محصول AMG طرف هستیم، جلوپنجره پانامریکانا با خطوط کرومی عمودی است. طراحی متفاوت سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ، سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای در طرفین دیفیوزر، رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده 20 اینچی یا 21 اینچی به‌صورت سفارشی و نشان قرمزرنگ S63 در عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. در داخل خودرو نیز شاهد تغییراتی جزئی مثل گرافیک خاص AMG در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و غربیلک فرمان متفاوت AMG با کنترلرهای دوار برای انتخاب از بین چهار سطح سیستم احیای انرژی ترمزها و هفت حالت رانندگی مختلف هستیم.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس