پارسی نویس

کشف بقایای دایناسور ۲۲۵ میلیون ساله در برزیل

  • ۱۱:۰۵

دانشمندان بقایای دایناسوری با وزن حدود ۱۰۰ کیلوگرم و ارتفاع ۵ فوت در برزیل کشف کرده اند که به ۲۲۵ میلیون سال قبل تعلق دارد.

افزایش قیمت نسخه‌های تسلا مدل 75D

  • ۰۹:۵۹

دو ماه پیش مهندسان کارخانه آمریکایی تسلا تغییراتی را در مدل 3 انجام دادند و به عبارتی تزئینات و وسایل جانبی خودرو را کم کردند و حالا این کارخانه اعمال مشابهی برای دو خودروی تسلا مدل S و مدل X را انجام می‌دهد.

ابداع ماده روان‌کننده با الهام از کرم خاکی

  • ۱۱:۲۴

محققان موسسه مواد جدید "لیبنیز"(Leibniz) با الهام از کرم‌های خاکی موفق به ابداع ماده‌ای شده‌اند که مانند کرم‌ها می‌تواند اطراف خود را لغزنده کند.

بررسی تاثیر سیستم های هوشمند خودرو بر کارایی رانندگان

  • ۱۰:۴۱

مدت زمانی می شود که سیستم های هوشمند نیمه مستقل نظیر کروز کنترل انطباقی یا سیستم هشدار خروج از خطوط، در خودروهای روز جهان به کار گرفته می شوند. انواع پیشرفته تری از این سیستم ها نظیر سیستم اتو پایلوتی که در خودروهای تسلا به کار گرفته می شود نیز به محبوبیت فوق العاده ای رسیده اند.

معرفی بهترین نرم‌افزارهای ویرایش و تدوین فیلم

  • ۱۱:۱۶

فارغ از اینکه برای پلتفرم‌های مختلف ویدیو می‌سازید، فیلم‌ساز هستید یا صرفاً برای سرگرمی چنین کاری را انجام می‌دهید، خوشبختانه امروزه تعداد نرم‌افزارهای تدوین فیلم سر به فلک می‌زند. علاوه بر نرم‌افزارهای رایگان فوق‌العاده‌ای مانند DaVinci Resolve، حرفه‌ای‌ها معمولاً از نرم‌افزارهای پولی مانند Adobe Premiere Pro CC یا Final Cut Pro X استفاده می‌کنند.

تجمع ستاره‌های داغ در کهکشان آندرومدا

  • ۱۰:۳۸

"کاوشگر تکامل کهکشان‌ها"ی ناسا اخیرا تصویری بی‌نظیر از تجمع ستاره‌های داغ در کهکشان آندرومدا ثبت کرده است.

5 اشتباه در رانندگی با گیربکس اتوماتیک

  • ۱۰:۴۰

اگرچه گیربکس‌های اتوماتیک کار رانندگی را بسیار ساده می‌کنند، اما در عین حال نگهداری از این سیستم مقداری دشوارتر از گیربکس‌های دستی است. درضمن گیربکس‌های اتوماتیک هزینه تعمیر زیادی دارند و اگر در استفاده از آن‌ها دقت نشود، می‌تواند خرج زیادی روی دست راننده بگذارد.

تاثیر بزرگ‌ بودن مغز روی ابتلا به سرطان

  • ۱۱:۴۳

مطالعات محققان نروژی نشان می‌دهد که تعداد زیاد سلول‌های مغزی خطر ابتلا به سرطان مغز را بیشتر می‌کند.

۱ ۲
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس