پارسی نویس

کارخانه تولید هن‌تنگ در ایران به زودی افتتاح می‌شود

  • ۱۰:۴۶

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در کشورمان و تلاطم بازار ارز باعث شده تا عملا خرید خودروهای خارجی برای بسیاری از افراد غیرممکن شده و عملا خودروهای لوکس در کشورمان محدود به خودروهای چینی مونتاژ داخل تبدیل شود چرا که حتی خودروهای وارداتی چینی نیز بسیار گران قیمت بوده و غیر قابل دسترس است که به همین دلیل به زودی خط تولید هن‌تنگ چینی به راه خواهد افتاد.

به گزارش چرخان، عظیم خودرو که به تازگی روند تولید خودروهای هن‌تنگ را پیگیری کرده و اخبار مختلف پیرامون این شرکت و تولید این شاسی بلند جدید مورد استقبال مردم قرار گرفته و به نظر می‌رسد که طبق خبر قبلی منتشر شده پیرامون این خودرو و کارخانه تولید آن باید منتظر حضور عظیم خودرو در بروجرد استان لرستان باشیم که یکی از استان‌های بسیار محروم در زمینه اشتغال است.

در همین راستا ‌محمدرضا صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در مصاحبه‌ای پیرامون خط تولید این خودرو گفت: خط تولید خودروی هن‌تنگ به زودی و احتمالا در آذرماه به بهره برداری می‌رسد و اولین سری تولیدات این خودرو به صورت مونتاژ داخل به مردم عرضه خواهد شد. در حال حاضر مراحل نهایی راه اندازی کارخانه در حال انجام بوده و کارخانه صنایع تولیدی با 120 نفر نیرو در حال انجام کار هستند.

وی در ادامه افزود: در این کارخانه تنوع محصولات در سه خودرو خواهد بود و مشتریان تولیدات فوتون ساوانا و هن‌تنگ را دریافت خواهند کرد که البته خودروی دوم در دو مدل ایکس5 و ایکس7 به مشتریان عرضه می‌شود. قطعات CKD خودروی ساوانا در حال حاضر به تعداد 48 دستگاه وارد شرکت شده و عملا کارهای ابتدایی تولید شروع شده است. در حال حاضر کارهای مربوط به رنگ این خودروها در حال انجام بوده و قطعات و تجهیزات مربوط به دیگر خودروها نیز در محل شرکت تخلیه شده است.

هن‌تنگرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه گفت: مرحله دیوارچینی شروع شده و تجهیزات خط جوش مربوط به خودروها در حال راه اندازی است و بسیاری از موارد مربوط به این کارخانه آماده بهره برداری شده است. در حال حاضر منتظر زیرساخت‌هایی هستیم که برای شروع به کار خط تولید نیاز هستند و این اقدامات تا آذرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی پیرامون حجم سرمایه گذاری انجام شده در این کارخانه گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته در این کارخانه چیزی در حدود 135 میلیون دلار بوده و این کارخانه توانایی تولید 96 هزار خودروی هن‌تنگ و همچنین 18 هزار دستگاه فوتون ساوانا را دارد.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس