پارسی نویس

ابداع فناوری کم هزینه برای طراحی تراشه های ۱۰ نانومتری

  • ۰۸:۵۰

شرکت اینتل از ابداع فناوری جدید برای طراحی تراشه های ۱۰ نانومتری خبر داده و مدعی است فرایند یاد شده که از امسال مورد استفاده قرار می گیرد تا ۳۰ درصد کم هزینه تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ونچربیت، اینتل همچنین اعلام کرده که با کاربرد فناوری یاد شده عملکرد تراشه های ۱۰ نانومتری به میزان چشمگیری بهبود می یابد.

کوالکوم از جمله رقبای اینتل هم اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ از تراشه های ۱۰ نانومتری خود رونمایی خواهد کرد. از جمله دیگر شرکت های سخت افزاری که باید در سال ۲۰۱۷ در انتظار عرضه تراشه های ۱۰ نانومتری آنها باشیم می توان به Global Foundries، TSMC ، ای ام دی و سامسونگ اشاره کرد.

یک نانومتر یک میلیاردیم یک متر است و بر روی یک فضای یک نانومتری تنها می توان چهار اتم سیلیکونی را جای داد. در فرایند ساخت تراشه های ۱۰ نانومتری مدارهای الکتریکی مورد استفاده تنها ۱۰ نانومتر از یکدیگر فاصله دارند و لذا طراحی آنها مستلزم استفاده از فناوری فوق پیشرفته و خاص است.

انتظار می رود طراحی رایانه های رومیزی و قابل حمل سازگار با این نوع تراشه ها نیز در آینده نزدیک آغاز شود. البته هنوز قیمت نهایی این نوع تراشه ها اعلام نشده است.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس