پارسی نویس

نسل جدید پژو 408 معرفی شد، خودرویی که می‌توانست جانشین 405 شود!

  • ۰۲:۲۲

پژو نسل جدید 408 را رسماً در چین معرفی کرده است. البته این خودرو بر اساس همان پلت‌فرم نسل قبلی ساخته شده و اساساً یک فیس‌لیفت بزرگ روی 408 قبلی است. درهرحال، این خودرو حالا به سدان مدرن‌تری تبدیل شده است و از طراحی مشابه 308 اروپایی بهره می‌برد. 408 جدید به‌طور خاص برای خریداران چینی توسعه پیدا کرده است یعنی مردمانی که هنوز هم به سدان‌ها علاقه‌مند هستند.

البته فرانسوی‌ها روی این خودرو هزینه زیادی نکرده‌اند زیرا فاصله محوری 2,730 میلی‌متری 408 جدید نسبت به قبل تغییری نداشته و حتی طول 4,750 میلی‌متری آن‌هم با نسل قبلی یکسان است. درواقع، کاری که پژو در نسل جدید 408 انجام داده است صرفاً بازطراحی کامل جلو و عقب و همین‌طور داخل خودرو طبق زبان طراحی جدید شرکت است تا ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر به آن ببخشد.

بنابراین، در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره و چراغ‌های کاملاً جدیدی با دی‌لایت‌های دندان ببری آشنای پژو هستیم. طراحی سپر جلو هم اصلاح شده و در طرفین رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی جدیدی به چشم می‌خورد. در این قیمت یک زه کرومی دورتادور پنجره‌ها را احاطه کرده تا نمای لوکسی ایجاد کند درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های LED سه‌بخشی جدیدی به چشم می‌خورد که به سبک محصولات جدید پژو با یک پانل مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند و لوگوی جدید شرکت هم در بین آن‌ها قرار گرفته است.

در داخل 408 جدید شاهد انقلاب بزرگی هستیم زیرا پژو در اینجا از طراحی کاملاً جدید iCockpit خود استفاده کرده است که صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر 10 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‌های پیانو مانند در وسط داشبورد و غربیلک فرمان کوچک از ویژگی‌های اصلی آن هستند. این تغییرات باعث شده داخل 408 جدید کاملاً مدرن‌تر از قبل گردد و کاملاً مشابه محصولات اروپایی جدید پژو شود.

در قوای محرکه نسل جدید 408 اما هیچ تغییری صورت نگرفته این و این سدان فرانسوی همچنان با همان پیشرانه‌های نسل قبلی در چین عرضه خواهد شد که شامل دو موتور 1.2 لیتری سه سیلندر 136 اسب بخاری و 1.6 لیتری چهار سیلندر 167 اسب بخاری می‌شود. انتقال نیروی این موتورها نیز توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین صورت می‌گیرد. فروش نسل جدید پژو 408 از نیمه دوم امسال در چین آغاز خواهد شد.

پژو اما قصد ساخت 408 دیگری را هم دارد که در پایان ماه جاری رونمایی خواهد شد. این خودرو درواقع نسخه‌ای کراس‌اوور از پژو 308 است و ارتباطی با این 408 چینی ندارد. به گفته پژو، این خودرو یک کراس‌اوور کوپه فست‌بک خواهد بود که در اروپا عرضه می‌شود.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس