پارسی نویس

اولین خودروهای تسلا در کارخانه برلین در ماه اکتبر تولید می شوند

  • ۱۰:۵۵

مدیر اجرایی شرکت آمریکایی تسلا روز جمعه اعلام کرد که امیدوار است ماه اکتبر یا اندکی بعد از آن اولین خودروهای برقی در کارخانه بزرگ تسلا در گروئنهاید Gruenheide در نزدیکی برلین تولید شوند.

تسلا افتتاح کارخانه "گیگافکتوری" را تا اواخر سال 2021 عقب انداخته است و موانع بوروکراتیک آلمان را برای این موضوع مقصر می داند. این کارخانه همچنین به دلیل نگرانی های زیست محیطی با مقاومت مردم محلی روبرو شده است.

ماسک در بازدید از این کارخانه همراه با آرمین لاشت، نامزد حزب محافظه کار برای جانشینی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان، گفت: ما مشتاقانه منتظریم تا در صورت موفقیت و دریافت مجوز، ساخت اولین خودروها را در ماه اکتبر آغاز کنیم.

با این حال، آژانس محیط زیست در براندنبورگ هنوز مجوز نهایی را برای عملیات این کارخانه ارائه نکرده است و این به این معنی است که تاخیر بیشتر در راه اندازی این کارخانه حتی تا سال 2022 بعید نیست.

تسلا برای ساخت این کارخانه که تا حدی با منطقه حفاظت از آب آشامیدنی همپوشانی دارد و با یک مخزن منابع طبیعی هم مرز است، با مقاومت روبرو شده است.

ماسک در مورد نگرانی های مربوط به آب گفت: این منطقه آب زیادی دارد، به اطراف خود نگاه کنید. اینجا انگار همه جایش آب است.

وی با خنده پرسید: به نظر شما اینجا شبیه بیابان است؟ باران اینجا زیاد می بارد.

او بعداً در توئیتر خود از مردم محلی و جامعه آلمان برای بازدید از این کارخانه دعوت کرد.


منبع: تسنیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس