- سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹
- ۲۰:۲۰
به تازگی یکی از توسعهدهندگان بازی تحسین شدهی Ghost of Tsushima به بیان اطلاعاتی در مورد توسعهی سیستم مبارزات این اثر پرداخت و اعلام کرد بزرگترین چالش برای استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، پیادهسازی همین سیستم مبارزهی منحصر به فرد بوده است.
به گفتهی آقای بریان فلمینگ (Brian Fleming) که یکی از توسعهدهندگان بازی Ghost of Tsushima به شمار میآید، توسعهی سیستم مبارزات این اثر دشوارترین وظیفهی استودیوی ساکر پانچ به شمار میآمد. آقای فلمینگ در نهایت به بیان جزئیات در مورد توسعهی این بخش به مدت شش سال پرداخت و آن را یکی از مهمترین اهداف تیم سازنده برشمرد.
آقای فلمینگ در هفتهی جاری در رویداد مجازی GDC Showcase شرکت کرد و در مورد بازی موفق Ghost of Tsushima اطلاعات جدیدی را با مخاطبین به اشتراک گذاشت. وی در همان ابتدای صحبت خود اظهار داشت که توسعهی سیستم مبارزه بدون شک دشوارترین بخش توسعهی بازی Ghost of Tsushima به حساب میآمد و چالشهای زیادی را پیش روی سازندگان گذاشت:
شما از من میپرسید دشوارترین بخش توسعهی Ghost of Tsushima کدام بود؟ پاسخ کاملا واضح hsj و آن سیستم مبارزه خواهد بود. سیستم نبرد چیزی بود که تیمی متخصص روی آن کار کرده است. تعداد زیادی از برنامهنویسان، طراحان و انیماتورها به مدت شش سال بدون توقف بر روی این بخش کار کردند و نسخههای مختلفی از نبردهای سامورایی را با رویکردهای مختلف به عنوان نتیجهی نهایی ارائه دادند.
به گفتهی آقای فلمینگ، مبارزات در کنار کاوش در محیط از مهمترین ارکان توسعهی بازی Ghost of Tsushima برای سازندگان به شمار میآمد. پیادهسازی یک سیستم مبارزهی خاص و منحصر به فرد که در دنیای وسیع سوشیما جریان داشت و باید بازیبازان را به چالش میکشید، یک هدف ثابت، اساسی و دشوار برای تیم توسعه بود:
سیستم نبرد به همراه چند سیستم دیگر، به نوعی مرکز تمرکز تیم توسعه بودند. تیم سازنده باید مبارزات را برای هر موقعیت و شرایطی در بهترین حالت ممکن پیادهسازی میکرد. حتی گاهی ممکن است شرایط مبارزات به صورت عجیب و غریبی پیش برود یا یک مبارزه به صورت بالقوه آغاز شود؛ در هر صورت این سیستم باید بهترین عملکرد ممکن را نشان بدهد.
عنوان موفق و تحسین شدهی Ghost of Tsushima هماکنون به صورت انحصاری بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ در دسترس علاقهمندان قرار دارد.