پارسی نویس

هشت عارضه ای که کاهش سریع وزن ایجاد می کند

  • ۱۲:۲۳

یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی با هشدار نسبت به فرایند کاهش سریع وزن در افراد گفت: هشت عارضه در کاهش سریع وزن سلامت افراد را تهدید می کند.

دکتر بهروز حاجیلو روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه روش غلط کاهش سریع وزن به ویژه در بانوان ترویج یافته است که مشکلات جسمانی را ایجاد می کند.
وی افزود: سلولیت یکی از شایع ترین عوارض کاهش سریع وزن است که منجر به ایجاد چین و چال های پوستی در ناحیه شکم، ران‌ها و پاها می شود.
این مدرس دانشگاه گفت: به طور معمول کاهش یا افزایش سریع وزن از عوامل اصلی بروز این چال‌های پوستی و سلولیت هستند.
دکتر حاجیلو گفت: ممکن است در اثر رژیم‌های سخت و شدید وزن افراد ناگهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند اما بدن در این حالت تلاش می‌کند که در شرایط کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی، کالری بیشتری جمع کند.
وی افزود: در این وضعیت نخوردن بیش از اینکه مفید باشد به بدن آسیب می‌رساند و چه بسا که موجب افزایش وزن ناگهانی می‌شود.
این پزشک بیومکانیک ورزشی خاطرنشان کرد: کاهش سریع وزن منجر به سوء تغذیه نیز می شود و در این حالت نوعی بی تعادلی در رژیم غذایی بروز می‌کند.
این مدرس فدراسیون ورزش های همگانی کشور، افزایش احساس گرسنگی، ضعف و بی‌حالی را از عوامل کاهش سریع وزن دانست و گفت: فرد اگر مدت طولانی چیزی نخورد ولع خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده در او تشدید می‌شود و اگر خود را زیاد گرسنه نگه دارد، پرهیز از مصرف این غذاها به طور تقریبی غیرممکن می‌شود.
وی، فقدان مواد مغذی در بدن به دنبال رژیم‌های سخت را از عوامل کمبود انرژی داست و گفت: در این شرایط احساس خستگی شدید ایجاد می شود؛ ضمن اینکه کاهش سریع وزن به دلیل کمبود پروتئین‌ها و ریزمغذی‌ها می‌تواند منجر به ریزش مو شود.
حاجیلو این روش را منجر به ضعف اعصاب و افسردگی دانست و گفت: گرسنگی طولانی مدت از عوامل ایجاد کننده احساس افسردگی و مشکلات روحی است.
وی افزود: چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن نیز جزو عوارض کاهش سریع وزن است که در فرد بروز می کند.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس