پارسی نویس

سری آی‌فون 12 اپل پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان طی 3 ماهه نخست سال 2021 شدند

  • ۱۷:۳۸

آی‌فون 12 اپل به لحاظ تعداد دستگاه‌های فروخته شده لقب پرفروش‌ترین گوشی جهان طی 3 ماهه نخست سال 2021 را به خود اختصاص داد و آی‌فون 12 پرو مکس نیز در رتبه دوم جای گرفت. با این‌حال از جنبه درآمد حاصل از فروش جایگاه این 2 هندست اپل با یکدیگر عوض خواهد شد. این اطلاعات از آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه Counterpoint Research استخراج شده است. بر اساس این گزارش دوره 3 ماهه نخست سال 2021 با ثبت رکورد جدیدی همراه بوده و درآمد حاصل از فروش اسمارت‌فون‌ها از مرز 100 میلیارد دلار فراتر رفته است.

مطابق پیش‌بینی‌ها بیش‌ترین میزان درآمد از محل فروش دستگاه‌های رده بالا به‌دست آمده است؛ به گونه‌ای که مدل‌هایی با قیمت‌گذاری 400 دلاری و بالاتر 65 درصد از کل درآمد جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. 10 دستگاه برتر نمایش داده شده در تصویر زیر مجموعا 46 درصد از درآمد فروش جهانی را تولید نموده‌اند؛ در حالی‌که حجم فروش آن‌ها صرفا معادل 21 درصد از کل تعداد دستگاه‌های فروخته شده طی 3 ماهه نخست سال 2021 است.

بنابراین تعجب‌آور نیست که بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون عرضه محصولاتی با قیمت‌گذاری قابل‌توجه را آغاز نموده‌اند. در واقع آن‌ها به سوی تولید محصولات برتر گرایش پیدا کرده‌اند؛ حوزه‌ای که سودآوری بیش‌تری در آن نهفته است.

برخی بازارها صرفا دستگاه‌های رده بالا را ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال در ایالات‌متحده مشخصا فروش آی‌فون 12 پرو مکس از نسخه معمولی آی‌فون 12 پیشی گرفته است؛ در حالی‌که در عرصه جهانی شاهد سناریویی کاملا متفاوت هستیم. به‌طور مشابه اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا نیز در بازارهای ایالات‌متحده و اروپا از برادران ارزان‌قیمت‌تر خود پیشی گرفت. اگرچه گلکسی S21 اولترا به لحاظ تعداد فروش جزو 10 اسمارت‌فون برتر نبوده و از نظر درآمدی نیز از مدل قدیمی‌تر آی‌فون 11 ضعیف‌تر عمل کرده است.

شرکت اپل در عرصه فروش اسمارت‌فون‌هایی با قیمت‌گذاری بیش از 400 دلار در جهان پیشتاز بوده و یک‌سوم درآمد ناشی از فروش گوشی‌های هوشمند در جهان طی 3 ماهه نخست سال 2021 از محل فروش سری آی‌فون 12 به‌دست آمده است. کمپانی سامسونگ در حوزه فروش هندست‌های 150 تا 250 دلاری برتر ظاهر شده (درآمد حاصل از این بخش بیش‌ترین میزان رشد جهانی را ثبت کرد) و شرکت شیائومی نیز در زمینه فروش اسمارت‌فون‌های ارزان‌تر از 150 دلار در بازار جولان می‌دهد.


منبع: آی‌تی‌رسان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس