پارسی نویس

موارد مهمی که باید در آینه‌های خودرو به آن‎‌ها دقت کنیم

  • ۰۸:۵۸

خریداران خودرو معمولا ترجیح می‌دهند اتومبیل‌های دست دوم بخرند، زیرا این خودروها نیز با قیمت‌های مناسب‌تر ویژگی‌های خوب و ارزش خرید بسیار بالایی دارند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که بسیاری از رانندگان شاید به نکات مهمی که آینه‌های خودرو به آن‌ها نشان می‌دهند توجه نمی‌کنند. آینه داخلی و آینه بغل‌ها در اتومبیل برای ایمنی راننده و سرنشینان بسیار مهم است. راننده باید آن را همیشه تمیز نگه دارد و به نکات زیر نیز توجه کند.

ویژگی الکتروکرومیک کار نمی‌کند

کم شدن خودکار نور یک ویژگی‌های ایمنی مهم در آینه‌های دید عقب امروزی است. آینه‌های دید عقب دارای سنسورهایی هستند که وقتی خودرویی در پشت سر شما با چراغ‌های نور بالا به سمت شما نزدیک شوند، آن را تشخیص می‌دهند و تاریک‌تر می‌شوند جوری که به راحتی بتوانید در شب از آینه‌ها استفاده کنید. این ویژگی به طور خودکار آینه دید عقب را تاریک می‌کند تا تابش خیره‌کننده و انعکاس بیش از حد چراغ‌های ماشین پشت سر امنیت راننده و سرنشینان را فراهم کند.

مقایسه نمونه آینه الکتروکرومیک با آینه عادی

اگر ویژگی کم نور شدن خودکار کار نکند، ممکن است یکی از مشکلات مربوط به آینه دید عقب باشد. برای حل این مشکل، باید قسمت پشت آینه را که حسگرها در آن قرار دارد تمیز کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل برطرف نشود، به این معنی است که سنسورها آسیب دیده‌اند و راننده باید آینه جدیدی را خریداری کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آینه الکتروکرومیک به افزایش دید راننده هنگام تابش نور خورشید از پشت سر نیز کمک می‌کند. آینه‌های الکتروکرومیک به طور خودکار روشنایی روز را به رنگ روشن و در تارکی شب نیز به رنگ تیره در می‌آورد .

تغییر رنگ

با استفاده منظم از آینه‌ها در خودرو، آینه‌ داخلی یا آینه‌های بغل ممکن است به دلیل فرسودگی تغییر رنگ دهند. تغییر رنگ در آینه دید عقب بر روی دید شما تأثیر می‌گذارد و باید برطرف شود. برای تمیز کردن آینه دید عقب اتومبیل خود باید از یک پارچه میکروفیبر نرم و تمیز استفاده کنید. پاک‌کننده ملایمی توصیه می‌شود زیرا اگر از پاک‌کننده خوبی استفاده نکنید، خسارت بیشتری به بار خواهد آمد. اگر تغییر رنگ حتی پس از تمیز کردن ادامه پیدا کرد، ممکن است به این معنی باشد که آینه دید عقب خودرو آسیب دیده است و باید آینه جدیدی برای خودرو فراهم شود.

خراش

اگر آینه دید عقب شما خراشیده شده باشد، می‌تواند دید شما را به خصوص در هنگام رانندگی در شرایط بد آب و هوایی یا نور کم کاهش دهد. این خراش‌ها می‌توانند به دلیل گرد و غبار و بقایایی که هنگام رانندگی روی آن جمع می‌شود، روی آینه دید عقب ایجاد شوند. در تمیز کردن آینه دید عقب نیز باید مراقب باشید. اگر از پارچه نه چندان تمیزی برای تمیز کردن آن استفاده می‌کنید، آلودگی‌های سطح پارچه می‌توانند با آینه دید عقب تماس داشته و به جای تمیز کردن، آن را خراش دهند. اگر خراش‌ها بیش از حد برجسته هستند و رهایی از آنها مشکل است، فورا باید آینه‌ها تعویض شوند.

آینه داخلی شل شده است

بسیاری از رانندگان از آینه داخلی اتومبیل خود برای آویختن قطعات تزئینی یا مصنوعات استفاده می‌کنند. گرچه ممکن است این قابلیت جذاب به نظر برسد، اما این عمل به آهستگی به آینه دید عقب آسیب می‌رساند. وقتی چیزهای سنگینی روی آینه دید عقب گذاشته شود، آینه شل می‌شود. حتی ممکن است هنگام رانندگی آینه به طور ناگهانی از جای خود در بیاید و امنیت سرنشینان و راننده را نیز به خطر بیاندازد. چنین شرایطی می‌تواند خطراتی را برای افراد درون کابین و حتی سرنشینان خودروهای دیگر ایجاد کند. سعی کنید هیچ گونه وسیله تزیینی به آینه خودرو متصل نکنید، چرا که باعث شل شدن آینه و سقوط ناگهانی آن در حین رانندگی و ایجاد خسارت می‌شود.

برای آویزان کردن هر چیزی نباید از آینه دید عقب استفاده کرد. همچنین باید به طور مداوم میزان ایستادگی آینه عقب را بررسی کنید و در صورت دیدن هر مشکلی، آن را برطرف کنید تا همیشه در امنیت کامل بمانید. امیدواریم که این نکات این مطلب مناسب بوده باشد و بتواند کمک شایانی در جلوگیری از سوانح مختلف رانندگی بر اثر آینه‌ها کرده باشد.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس