پارسی نویس

مایکروسافت بیست سال قبل به دنبال خرید نینتندو بود

  • ۱۶:۲۹

در حال حاضر مایکروسافت یکی از بازیگران عرصه صنعت بازی‌های ویدئویی و سرگرمی محسوب می‌شود اما در ابتدا راه تولید ایکس باکس برنامه‌هایی در سر می‌پروراند که عملی نشد.

به گزارش وب سایت بلومبرگ، ردموندی‌ها بیست سال قبل که در تدارک عرضه کنسول نسل اول ایکس باکس بودند، قصد داشتند شرکت نینتندو را تصاحب کنند. حال که بیست سال از آن زمان می‌گذرد این موضوع افشا شد و تاکنون خبری در این رابطه شنیده نشده است.

به مناسب بیستمین سالگرد عرضه ایکس باکس چندتن از اعضای مایکروسافت به تجدید خاطرات این کنسول پرداختند و موضوع پیشنهاد خرید نینتندو از سوی برند ردموندی نیز مطرح شده است. باب مک برین که در آن زمان رئیس توسعه تجاری ایکس باکس بود، در مورد چگونگی تلاش مایکروسافت برای دستیابی به الکترونیک آرتز صحبت کرد، اما آنها این کار را رد کردند. Kevin Bachus دیگر مدیر ارشد سابق مایکروسافت هم پیرو مکالمات با EA، توضیح داد:

“ما دوازده بار با EA ملاقات کردیم. آنها به ما یادآوری کردند مایکروسافت باید به سراغ گزینه دیگری برود و در نهایت این معامله انجام نگرفت. ” 

با این تفاسیر انتظار داشتیم که نینتندو توسط مایکروسافت خریداری شود اما نکته جالب اینجاست شرکت نینتندو هیچ تمایلی نداشته و به این پیشنهاد شرکت ردموندی بسیار خندیده است.

بسیاری از کمپانی‌های گیمینگ از سیستم باتری‌های سیار و شارژی برای برق رسانی به محصولات خود مدتی است که فاصله گرفته‌اند و به دنبال روش‌های دیگری نظیر باتری‌های شارژی رفته‌اند. در این بین کمپانی Microsoft همچنان متکی بر روش سنتی از نسل هفت از باتری‌های قلمی برای انتقال توان به کنترلرهای خود استفاده می‌کند که این موضوع کمی برای این نسل و این برهه دور از عرف است، به همین علت بسیاری از تحلیلگران و مخاطبان بر این باورند که این تصمیم نشئت گرفته از قرار همکاری طولانی مدت با کمپانی Duracell است. نظریه‌ای که سخنگوی کمپانی آن را رد می‌کند.

سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه‌ای با وبسایت یورو گیمر ضمن رد چنین ادعایی، اعلام کرد این تصمیم بیشتر به علت اعتای حق انتخابو احترام به مخاطب است:

ما برای افرادی که نگران هزینه برای تهیه مجدد باتری هستند راهکارهای زیادی ارائه کرده‎‌ایم. شما می‌توانید باتری‌‌های AA خود را از هر برندی که مورد تاییدتان است، تهیه کنید یا از دستگاه شارژ همراه کنسول برای استفاده مجدد از باتری‌های استفاده کنید یا حتی به کمک یک کابل تایپ C کنترلر خود را به کنسول یا PC متصل کنید.

یکی از استودیوهای مایکروسافت در حال توسعه یک بازی AAA جهان‌باز جدید است

استودیو‌های زیر مجموعه مایکروسافت عملکرد بسیار خوبی را سال گذشته از خود نشان دادند. با توجه به اضافه شدن تیم قدرتمند کمپانی بتسدا و استودیو‌های آن انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور شاهد بهبود کیفیت بازی انحصاری این کمپانی باشیم.البته استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس باید برای پیشرفت و ارتقا سریع بازی‌های استودیو‌های مستقلی که اخیرا به عضویت تیم ایکس باکس درآمده‌اند، باید در روند توسعه بازی‌های جدید آن‌ها را یاری دهند و از تجربیات خود در اختیار آن‌ها قرار دهند.

به گفته اینسایدر ایکس باکس، Klobrille کارگردان یکی از زیرمحموعه‌های ایکس باکس در پروفایل خود در  LinkedIn خبر از توسعه یک آی‌پی AAA جدید داده‌است. این عنوان به احتمال قوی Open World خواهد بود. Xbox Game Studios سابقه توسعه و نشر عناوینی نظیر Sunset Overdrive، مجموعه بازی‌های Ori و نسخه جدید و تحسین شده Microsoft Flight Simulator را در کارنامه دارند.

مایکروسافت به روند خرید استودیوهای بازی سازی ادامه خواهد داد

تعداد استودیوهای فرست‌پارتی کمپانی Microsoft در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش داشته است.چند هفته پیش بود که این کمپانی خبر تصاحب کمپانی ZeniMax(شرکت مادر استودیو Bethesda) را منتشر کرد.
این کمپانی اکنون چندین استودیوی فرست‌پارتی و تعداد زیادی مجموعه‌های AAA را در اختیار دارد و به دنبال رقابت با کمپانی‌های سونی و نینتندو در نسل جدید است.فیل اسپنسر،رئیس ایکس باکس،اخیراً در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که مایکروسافت قصد تقویت بخش Xbox Game Studios را دارد و برای این کار به روند تصاحب استودیوهای جدید ادامه خواهد داد.
فیل اسپنسر:«ما قصد آن را داریم که بهترین بازی‌ها و خدمات را برای پلتفرم‌های خود ارائه دهیم،بنابراین به تعداد زیادی از تیم‌های فرست پارتی احتیاج داریم.بتسدا تقریباً تعداد استودیوهای Xbox را دو برابر کرد اما ما همچنان به روند تصاحب استودیوهای جدید ادامه خواهیم داد زیرا می‌خواهیم تعداد بازی‌های باکیفیت را برای پلتفرم‌های خود افزایش دهیم.»
در حال حاضر،مایکروسافت ۱۵ استودیوی فرست‌پارتی را در اختیار دارد و پس از انجام تمام مراحل رسمی و ثبت معامله خرید ZeniMax،این تعداد بلافاصله به ۲۳ خواهد رسید.

شرکت مایکروسافت کنسول نسل بعدی خود را در روز سه شنبه در ژاپن و سایر نقاط جهان عرضه خواهد کرد عرضه‌ی همزمان این کنسول در کشور ژاپن فرصت بزرگی را برای مایکروسافت به ارمغان خواهد ‌آورد. اگر بخاطر داشته باشید فروش ایکس باکس وان تا یک سال بعد از فروش این کنسول در آمریکا در کشور ژاپن آغاز نشد، که منجر به فروش ناامیدکننده آن در این کشور آسیایی شد.

چالشی که مایکروسافت با آن روبرو است بسیار جدی است. به گفته‌ی مجله‌ی Famitsu، ایکس باکس وان امسال فقط ۰.۱  درصد از فروش کلی کنسول‌های بازی را در ژاپن تا  ماه نوامبر به خود اختصاص داده است، در حالی که این رقم برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ به ترتیب ۱۰.۱ و ۸۹.۸ درصد است.

بگفته‌ی سارا باند، مدیر نظارت بر روابط با سازندگان بازی در شرکت مایکروسافت، این شرکت آمریکایی در حال بحث و گفتگو با توسعه دهندگان بازی مستقر در ژاپن برای انتشار عناوین آن‌ها به روی ایکس‌‎ باکس است.

مایکروسافت

کمپانی Koei Tecmo Games یکی از این شرکت هاست. Hisashi Koinuma، رئیس این شرکت ژاپنی اعلام کرد که اگر این شرکت آمریکایی علاقه‌مندی خود را به ژاپن نشان دهد، این شرکت مایل است بازی‌های بیشتری را برای ایکس ‌باکس منتشر کند.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که مایکروسافت به دنبال خرید چند شرکت در این کشور است، گرچه هنوز با هیچ شرکت بزرگی در ژاپن معامله‌ای انجام نشده است. بگفته‌ی چندین توسعه‌دهنده‌ی کوچک و بزرگ ژاپنی، این شرکت آمریکایی برای خرید کسب و کارشان با آن‌ها وارد مذاکره شده است. از آنجا که تمامی صحبت‌های انجام شده کاملاً خصوصی بوده این شرکت‌ها درخواست کرده‌اند که نامشان فاش نشود و از ارائه جزئیات در مورد چگونگی گفتگو خودداری کردند.

وقتی از جرمی هینتون، رئیس عملیاتی ایکس باکس در آسیا، در مورد خریدهای احتمالی شرکت های ژاپنی سوال شد ، وی پاسخ داد که مایکروسافت همیشه برای گفتگو با سازندگانی که گزینه‌ی مناسبی برای این شرکت باشند آماده است. وی گفت که خرید این شرکت‌ها فعلاً در حد احتمال است و فعلاً هیچ خبر مهمی برای گزارش وجود ندارد.

کاتسوهیکو هیاشی، نماینده گروه‌ خبری Famitsu، در مورد تلاش‌های مایکروسافت برای هدف قرار دادن بازار این کشور گفت:

مدتهاست که ژاپن بخشی جدا افتاده از دنیای ایکس باکس است، اما به نظر می رسد مایکروسافت در حال تغییر این چشم‌انداز است.

این که مایکروسافت بتواند درهای بازاری را که مدتهاست به روی این شرکت بسته است باز کند یا خیر بعداً مشخص خواهد شد، اما حداقل اولین قدم‌ها برای انجام این تغییر برداشته شده است.


منبع: دنیای بازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس