پارسی نویس

شهاب سنگی که قدمت وجود آب در مریخ را تغییر داد

  • ۱۷:۴۹

محققان با بررسی یک شهاب سنگ کشف شده در صحراهای شمال آفریقا به این نتیجه رسیده اند که قدمت وجود آب در مریخ بیشتر از حد تصور قبلی است. شهاب سنگ به دست آمده از صحرای شمال افریقا از سیاره مریخ آمده و NWA 7533 نام گذاری شده است.

بررسی محتوای این شهاب سنگ نشان می دهد قدمت آب در سیاره مریخ بسیار بیشتر از حد تصور اولیه است و این مایع حیات بخش از 4.4 میلیارد سال قبل در این سیاره سرخ رنگ وجود داشته است.

ترکیبات شیمیایی و اکسیدهای موجود در این شهاب سنگ مربوط به زمان شکل گیری آب در مریخ است. اگر چه این شهاب سنگ تنها 84 گرم وزن دارد، اما بخشی از یک شهاب سنگ بسیار بزرگ تر است که در زمان ورود به جو کره زمین به تکه های بسیار کوچک تری تقسیم شده است.

با توجه به اینکه عمر این شهاب سنگ به 4.4 میلیارد سال قبل بازمی گردد، این تصور دانشمندان که آب در مریخ در 3.7 میلیارد سال قبل شکل گرفته غلط است. بنابراین زمان شکل گیری آب در مریخ 700 هزار سال قبل تر از تصور اولیه بوده است. محققان امیدوارند با بررسی این شهاب سنگ دریابند آب بیشتر در چه مناطقی از مریخ وجود داشته است.


منبع: فارس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس