پارسی نویس

سانگ ‌یانگ بار دیگر فروشی شد

  • ۲۰:۴۸

سانگ ‌یانگ ممکن است با مشکل بزرگی روبرو شده باشد، چون ماهیندرا خودروساز بزرگ هندی قصد دارد کنترل این برند کره‌ای را به مشتری جدیدی واگذار کند.

ماهیندرا مالک ۷۵٪ درصد از سهام سانگ ‌یانگ است و سال ۲۰۱۰ این سازنده خودروهای شاسی بلند را از ورشکستگی نجات داد، اما تاکنون نتوانسته سرمایه‌گذاری خودش در این شرکت را ادامه دهد. در ماه آوریل، ماهیندرا اعلام کرد از این پس در سانگ‌ یانگ سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

پاون گوئنکا مدیرعامل ماهیندرا در این باره گفته است:

«سانگ‌ یانگ به یک سرمایه‌گذار جدید نیاز دارد. ما در حال همکاری با شرکت هستیم تا یک سرمایه‌گذار جدید برای آن پیدا کنیم.»

برند سانگ ‌یانگ از سال ۱۹۹۴ تاکنون در بریتانیا حضور داشته‌ است، وقتی از شاسی بلند موسو رونمایی کرد، اما نتوانست در این کشور به موفقیت برسد.

در سال ۲۰۱۹، این شرکت با عرضه ۹۶۷ خودرو فقط ۰.۰۹٪ از بازار بریتانیا را در اختیار داشت، آن هم با وجود اینکه در سال ۲۰۱۷ از دو مدل جدید سانگ یانگ رکستون و سانگ یانگ کوراندو رونمایی کرده بود.

ارقام فروش این شرکت امسال کمتر هم شده است: فقط ۵۱۰ خودرو سانگ ‌یانگ در سال ۲۰۲۰ به فروش رسیده است، اگرچه بحران کرونا هم در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

وضعیت فروش سانگ ‌یانگ در بقیه نقاط اروپا هم بهتر از بریتانیا نیست. پس از اوج فروش خودروهای این شرکت در سال ۲۰۰۶، این روند سیر نزولی پیش گرفت. البته در سال ۲۰۱۵ به دلیل محبوبیت تیوولی، شاهد افزایش قابل توجهی در فروش محصولات این شرکت بودیم.

این کراس‌اوور کوچک به پرفروش‌ترین مدل این برند تبدیل شد، اما امروزه بین مشتریان جذابیتی ندارد و به نظر می‌رسد سودآوری آن کمتر از بقیه مدل‌های شاسی بلند این شرکت بوده است. با این حال، به تازگی فیس‌لیفت تیوولی معرفی شده که اواخر امسال در بریتانیا عرضه خواهد شد.

انیش شاه معاون مدیر عامل ماهیندرا گفته این شرکت به عنوان بخشی از برنامه گسترده برای کاهش هزینه‌ها، در ۱۲ ماه آینده توجه بیشتری به کسب‌وکارهای ضررآور خودش خواهد کرد.

گفتنی است سانگ یانگ یا سنگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می شود و از این نظر از عقبه ای قدیمی تر نسبت به کیا، هیوندای و حتی دوو برخوردار است.


منبع: دیجیکالامگ

کریمه کریمی

ممنون از وب خوبتون

خواهش می‌کنم!
لطف دارید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس