پارسی نویس

هارد SSD در Xbox Series X بر ارائه عملکردی پایدار و مداوم متمرکز خواهد بود

  • ۱۶:۲۶

مدیر بخش برنامه‌ریزی Xbox، اعلام کرد که هارد SSD در Xbox Series X بر ارائه عملکردی پایدار و مداوم متمرکز خواهد بود.

پس از مشخص شدن ویژگی‌های سخت‌افزاری کنسول‌های PS5 و Xbox Series X، در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، مقایسه بین خصوصیات این دو کنسول همواره از مباحث داغ میان هواداران بوده است. نکته‌ای که اما به نظر می‌رسد همه کاربران و صاحب‌نظران حوزه ویدئوگیم روی آن به توافق رسیده‌اند، این است که هر دو کنسول در کنار شباهت‌های بسیاری که دارند،  دارای مزایای منحصر به فردی هستند. به عنوان نمونه می‌توان به هارد SSD شخصی‌سازی شده در PS5 و رقم بسیار بالای ترافلاپ در پردازنده گرافیکی Xbox Series X اشاره کرد.

روی کاغذ حافظه SSD پلی استیشن ۵  به شکل غریبی قدرتمند است و از هرچه که در بازار تکنولوژی وجود دارد، سریع‌تر به نظر می‌رسد. اما می‌دانیم که Xbox Series X هم حافظه SSD دارد. طبق گفته جیسون رونالد (Jason Ronald) یکی از مدیران ارشد واحد مدیریت برنامه‌ریزی Xbox، هارد SSD در کنسول بعدی مایکروسافت، بیشتر از آنکه روی کاغذ قوی‌تر به نظر برسد، تلاش کرده تا عملکردی مداوم و پایدار را در عمل به کاربران ارائه دهد. او در مصاحبه‌ای با Xataka چنین گفته است.

تمرکز ما بیشتر از آنکه روی جابجا کردن رکورد‌ها روی کاغذ باشد، روی بهینه کردن تجربه کاربران در هنگام استفاده از کنسول بوده است. ما همیشه در مورد عملکرد پایدار صحبت کرده‌ایم. ما حتی این امکان را داشتیم که در پردازنده گرافیکی خود، ترافلاپس بالاتری را پیاده‌سازی کنیم. می‌توانستیم از فرکانس متغیر استفاده کنیم و از جابجا کردن رکورد‌ها مغرور شویم. اما این مهم نیست. مساله مهم تجربه کاربران از کنسول و توسعه‌دهندگان در هنگام ساخت بازی برای آن است و Xbox Series X در این خصوص بهترین خواهد بود.

در ادامه رونالد توضیح داد که سیستم معماری سرعت ایکس‌باکس (Xbox Velocity Architecture) اتفاق بسیار مهمی در این سخت‌افزار است. فناوری چشم‌گیر دیگری که Xbox Series X استفاده شده، تکنیک رفع فشار بر سخت‌افزار است که فضای اشغال‌شده‌ی پردازش را در CPU کاهش می‌دهد.

علاوه بر هارد NVMe SSD ما تکنیک کاهش فشار وارد شونده بر CPU را اعمال کردیم تا عملکرد سیستم به حداکثر خود برسد. همچنین DirectStorage باعث خواهد شد تا کنترلر کنسول، دسترسی حداقلی به SSD داشته باشد تا عملکرد سیستم کارامدتر شود. ویژگی Sampler Feedback نیز به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا سرعت بالاتری در لود کردن بافت‌های محیطی داشته باشند.

در این دوره از زمان، مایکروسافت از جنبه‌های مختلف سخت‌افزار خود صحبت می‌کند و سونی همواره قدرت SSD خود را به رخ می‌کشد. اما واقعا تا عملکرد بازی‌ها را روی این کنسول‌ها نبینیم، نمی‌توانیم به‌طور قطعی اظهار نظر کنیم که کدام یک بهتر است. البته که این مساله باید همواره در نظر گرفته شود که اکثریت بازی‌های مولتی‌پلتفرم باید جنبه‌های سخت‌افزاری هر دو کنسول رو در نظر داشته باشند. با توجه به اعلام‌های قبلی، بازی‌های کنسول Xbox Series X در ماه جولای و طی رویدادی اینترنتی معرفی خواهند شد.


منبع: دنیای بازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس