پارسی نویس

دادگاهی شدن شرکت تسلا به علت اشکال در عملکرد کیسه هوا

  • ۱۷:۱۱
شرکت خودروسازی تسلا به علت یک تصادف در سال گذشته که در آن کیسه‌های هوای داخل یک مدل از خودروهای برقی این شرکت باز نشد و به آسیب مغزی یک استاد دانشگاه آمریکا منجر شد، به دادگاه فراخوانده شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت خودروسازی تسلا به علت یک تصادف در سال گذشته که در آن کیسه‌های هوای داخل یک مدل از خودروهای برقی این شرکت در آمریکا باز نشد و به آسیب مغزی یک استاد دانشگاه منجر شد، به دادگاه فراخوانده شده است.
ایلان ماسک، بنیانگذار این شرکت، مدل 3 را به عنوان «ایمن‌ترین اتومبیل ساخته شده تاکنون» با کمترین خطر آسیب دیدگی که توسط سازمانهای نظارتی دولتی آزمایش شده است، معرفی کرده است.
وکلائی که این شکایت را علیه تسلا تنظیم کرده‌اند می‌گویند این اولین پرونده‌ای است که امنیت کیسه‌های هوای این سازنده خودروهای برقی را هدف قرار می‌دهد.
وکلای کریستیان ادواردز و همسرش (استاد دانشگاه) در شکایت 27 صفحه‌ای خود عنوان کردند که شرکت تسلا خودروی مدل 3 را در شرایط معیوب و به شدت خطرناکی روانه بازار کرده است.
بر اساس این گزارش، چندین دادخواست علیه این شرکت به علت مرگ و میر و جراحات سرنشینان تنظیم شده است که در آن‌ها اشکال در سیستم رانندگی خودکار تسلا علت اصلی شناخته شده است و در پی آن این شرکت با تحقیقات سیستم‌های نظارتی ایمنی دولت فدرال روبرو شده است.
به طور جداگانه، اداره امنیت ملی ترافیک بزرگراه در حال بررسی خرابی‌های زودهنگام صفحه نمایش لمسی بزرگ و رایانه‌ای است که آن را در سدان‌های مدل اس تسلا تغذیه می‌کند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس