پارسی نویس

اندازه پلی استیشن ۵ در فرآیند خنک سازی آن نقش دارد

  • ۱۷:۲۳

یکی از سران ارشد تیم طراح سونی اعلام کرد اندازه پلی استیشن ۵ در عملکرد بهینه فن‌ها و خنک سازی کنسول نقش موثری ایفا می‌کند و دلیل اصلی این اندازه همین است.

پس از مدت‌ها انتظار و پیشبینی و هایپ فراوان، سونی بالاخر هفته گذشته و در جریان رویداد دیجیتال انحصاری خود از ظاهر و شمایل کنسول نسل بعد خود رونمایی کرد. مطمئنا طراحی آن با الگو و زمینه‌ای که اهالی گیم از ظاهر یک کنسول دارند، بسیار متفاوت بود. اولین ویژگی که به شدت جلب توجه می‌کند اندازه پلی استیشن ۵ است. PS5 نسبتا کنسول بزرگی است. تخمین‌ها می‌گوید این کنسول از هر دو کنسول Xbox Series X و PS4 Pro بزرگ‌تر است. به نظر می‌رسد نسل پیش رو، نسل کنسول‌های عظیم است و دلایلی منطقی پشت این تصمیم وجود دارد.

سرپرست تیم طراحی سخت افزاری پلی استیشن، آقای مت مکلارین (Matt MacLaurin)، چندی پیش اقدام به پاسخگویی برخی سوالات هواداران پیرامون طراحی کنسول نسل بعد سونی کرد. زمانی که یکی از طرفداران از وی پرسید که چرا PS5 بسیاز بزرگ و حجیم است، وی تبادل گرما را علت این امر نامید. آقای مکلارین این کنسول را مانند یک سوپر کامپیوتر کوچک توصیف کرد که به فضای زیادی برای انتقال حرارتی که تولید کرده، دارد.

[کنسول‌ها] نسل بعد مانند سوپر کامپیوترهای کوچک هستند. درست است که سخت‌افزارهای جدید توان و قدرت بالایی را در اختیار سازندگان می‌گذارند اما، گرمای زیادی هم تولید می‌کنند. امیدواریم این طراحی جدید مانع از تکرار مشکلی شود که برای فن‌های PS4 Pro ایجاد شد.

کنسول PS5 در بازه تعطیلات سال میلادی جاری روانه بازار می‌شود. تاریخ دقیق و قیمت آن همچنان نامشخص است.


منبع: دنیای‌بازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس