پارسی نویس

دومین نسل از رنو کاجار کراس2021، با ظاهری جدید و قوای هیبریدی

  • ۲۲:۵۲

دومین نسل از خودروی کراس اوور رنو کاجار (Kadjar)، در سال 2021 عرضه خواهد شد. این خبری است که خودروساز فرانسوی آن را مخابره کرده و همچنین بیان کرده است که دومین نسل از این خودرو، قرار است با تغییرات ظاهری جدید و فن‌آوری‌های مدرن‌تری، راهی بازارهای بین‌المللی شود.


مدل فعلی کراس اوور کاجار که اولین نسل از این خودروی فرانسوی محسوب می‌شود، از سال 2015 تا به اکنون در مدار تولید و عرضه بوده است و تنها در سال 2019 بود که با یک فیس لیفت ملایمی همراه شد؛ اما انتظار می‌رود که درست مانند تمامی تغییر نسل‌هایی که در دیگر خودروها نیز اتفاق می افتد، نسل جدید از کراس اوور کاجار، با طراحی بیرونی همراه شود که در آن برای هرچه مدرن‌تر شدن و رقابتی‌تر بودن، خطوط مختلف و زاویه‌های جذاب در طراحی خارجی آن به چشم بیایند. این تغییر صورت گرفته، به‌طور خاص در قسمت جلویی خودرو یعنی جایی که چراغ‌های جلویی شبیه سرپنجه‌های خرچنگ به چشم می‌خورند، دیده می‌شود. طراحی چراغ‌های جلو در نمونه جدید، از روی مدل‌های کلیو، کپچر و مگان این برند، الهام گرفته‌اند.

طراحی داخلی

البته این تغییرات به طراحی خارجی خودرو، محدود نشده و در طراحی درون کابین نیز می‌توانیم شاهد آن ها باشیم. رنو در نسل جدید کاجار، صفحه‌نمایش لمسی خود را که در نمونه‌های فعلی به کار می‌برد، دیگر استفاده نخواهد کرد و به‌جای آن از یک صفحه‌نمایشی بهره می‌برد که بیشتر شبیه یک تبلت طراحی‌شده است. همچنین بر اساس گزارش‌ها، نسل دوم کاجار، قرار است با تریم های مدرن‌تر درون کابین و نورپردازی‌های متنوع‌تری، همراه شود.

پلتفرم و قوای فنی خودرو

استخوان‌بندی یا همان شاکله اصلی این شاسی‌بلند کوچک فرانسوی، همان پلتفرم موسوم به CMF-C خواهد بود که در نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر و نیسان قشقایی که قرار است در سال آینده میلادی رونمایی شوند، استفاده می‌شود. پایداری و انعطاف‌پذیری این استخوان‌بندی جدید، به رنو اجازه خواهد داد تا بتواند از پیشرانه‌های هیبرید و پلاگین-هیبرید استفاده نماید.

انتظار می‌رود که اولین نسخه هیبرید رنو کاجار، از همان پیشرانه‌ای بهره خواهد برد که در رنو کپچر E-Tech با قلب تپنده 1.6 لیتری بنزینی استفاده‌شده است. این موتور بنزینی، با یک موتوربرقی 9.8 کیلووات ساعتی همراه شده است که درنهایت می‌توانند قدرت ترکیبی 160 اسب بخار را تولید نمایند.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس