پارسی نویس

دوربین، جایگزینی جدید برای آینه‌های کناری خودرو!

  • ۰۲:۳۷

سازمان ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های ملی آمریکا، با انجام یک آزمایش جدید در مورد ایمنی خودروها با جایگزینی و استفاده از دوربین به‌جای آینه‌های سنتی جانبی خودرو، قصد دارد قدم بزرگی به سمت آینده صنعت خودروسازی بردارد. این سازمان می‌خواهد به‌صورت خاص به این نکته برسد که بر اساس تغییر خط خودرو در جاده و رفتارهای متفاوت راننده، این دوربین‌ها تا چه حد می‌توانند مفید و اثرگذار ظاهر شوند.



سیستم دوربین‌های کناری از قبل نیز در تعدادی از خودروهای موجود در کشورهای اروپایی و ژاپن موجود بوده‌اند؛ اما قوانین موجود، این فن‌آوری جدید را از جاده‌های کشور آمریکا دور کرده است که باید دید تا چه زمانی دوربین‌های جانبی می‌توانند به‌جای آینه‌های معمولی، در آمریکا نیز استفاده شوند.



لکسوس ES یکی از خودروهایی است که خارج از این کشور، با دوربین‌های جانبی به‌صورت آپشن به مشتریان ارائه می‌شود. شرکت ژاپنی لکسوس، در هر سمت این خودرو یک صفحه‌نمایش 5 اینچی برای به نمایش گذاشتن فضای بیرونی هر طرف خودرو، قرار داده است. این دوربین‌ها، قابلیت بزرگنمایی برای دیدن تغییرات خطوط جاده و همچنین روشن‌تر کردن محیط بیرون در هنگام شب برای دید بهتر راننده را در خود، دارا هستند.



هوندا E ژاپنی نیز به‌محض اینکه در سال 2020 و به‌عنوان یک مدل جدید در قاره اروپا به فروش برسد، در نسخه استاندارد خود با این فن‌آوری همراه خواهد شد. این خودروی برقی هوندا با طراحی که ترکیبی از مؤلفه‌های مدرن و کلاسیک است، با یک جفت از صفحه‌نمایش‌های 6 اینچی در داخل کابین عرضه‌شده که فیلم مربوط به فضای بیرونی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. راننده‌ها در این خودرو می‌توانند بسته به اینکه چه مقدار از فضای پشت خودرو و بیرونی را بخواهند مشاهده کنند، می‌توانند دید گسترده و معمولی را در این صفحه‌نمایش‌ها انتخاب کنند.



شرکت آلمانی آئودی نیز با کراس اوور E-Tron برقی خود، به استقبال دوربین‌های کناری در خودروها رفته است. البته تنها در نسخه‌های اروپایی آئودی ابن آپشن موجود بوده و درست مانند رقیبان خود، امکان انتخاب دیدهای متنوع از فضای خارج خودرو در این آئودی برقی نیز موجود خواهد بود.



منبع: چرخان

تبلیغات تلگرام

عالی بود

موفق باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس