پارسی نویس

با خودروهای پرفروش بازار فرانسه آشنا شوید!

  • ۱۷:۱۰

با تلاش روز افزون خودروسازان فرانسوی و پیشرفت زیاد آن‌ها در چندسال اخیر حالا فروششان افزایش یافته و توانسته اند که رقبای خارجی را کنار بزنند و سهم عمده بازار فرانسه را به خود اختصاص دهند .به تازگی فهرستی از خودروهای پرفروش فرانسه منتشر شده که نشان می‌دهد خودروسازنی مثل نیسان با کاهش فروش بسیار شدیدی رو به ‌رو شده‌اند و شرکت‌هایی مانند ولوو توانسته‌اند سهم خود را از این بازار افزایش دهند.

طبق اطلاعات ارائه داده شده رنو کلیو و پژو 208 پرفروش‌ترین‌های این بازار شدند و توانستند مثل سال‌های قبل خوش بدرخشند. رنو کلیو در نیم سال قبل توانسته بود 32،470 دستگاه فروش داشته باشد که امسال توانست آن را به  36،438 دستگاه برساند. پژو 208 هم فروش 28،260 داشته بود که امسال با کمی کاهش مواجه شد شد و به رقم 27،791 رسید ولی همچنان رتبه خود را حفظ کرد و دومین خودرو پرفروش فرانسه شد.

سیتروئن C3، رنو کپچر، پژو 3008، داچیا ساندرو و پژو 2008 توانستند رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دهند. که بیش‌تر آن‌ها کراس اوور بودند و بعضی هم در بازار کشورمان نیز حضور داشتند. (فروش این خودرو ها در بازه بین 16000 تا 21000 دستگاه بود).


از بین خودروسازان فرانسوی هم گروه صنعتی پژو سیتروئن (PSA Group) توانست بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دهد و 186 هزار و 255 دستگاه خودرو به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (182 هزار و 454 دستگاه خودرو)، شاهد یک رشد 2.1 درصدی بوده است. البته از بین این شرکت‌ها پژو با کاهش فروش 4.1 %همراه شد.




شرکت سیتروئن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 61 هزار و 226 دستگاه خودرو در بازار فرانسه فروخته این در حالیست که در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی تنها 55 هزار و 512 دستگاه خودرو روانه بازار کرده بود و حالا موفق شده است به یک رشد و افزایش 10.3 درصدی در میزان فروش خود دست پیدا کند. (بیشترین فروش این شرکت مربوط به خودرو سیترئن C3 بود)


سیتروئن


شرکت DS که یکی از زیرمجموعه‌های این گروه به شمار می‌رود، در این بازه زمانی 5 هزار و 437 دستگاه فروخته که نسبت به 5 هزار و 340 دستگاه خودروی فروخته شده در مدت مشابه سال قبل، 1.8 درصد رشد را تجربه نموده است.


دی اس


شرکت  اوپل نیز به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های PSA Group، یک هزار و 995 دستگاه خودرو را به بازار فرانسه تزریق کرده است و با یک رشد 13.2 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل میلادی که معادل 18 هزار و 584 دستگاه بود، در جایگاه چهارم این جدول قرار گرفت.



گروه صنعتی رنو فرانسه هم در جایگاه بعدی قرار گرفت و توانست 138,528 دستگاه خودرو به فروش برساند که این عدد کاهش 1.5 درصدی را نسبت به پارسال (140,612) نشان می‌دهد.

خود شرکت رنو هم تاکنون 102,065 دستگاه به فروش رسانده که رنو را در صدر پرفروش‌ترین خودروساز فرانسه قرار می‌دهد.  البته این شرکت پارسال توانسته بود 106,694 دستگاه به فروش برساند که نشان از کاهش 4.3 درصدی فروش این شرکت است.


رنو کلیو


داچیا هم که یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی رنو فرانسه است توانست با فروش 35,616 دستگاه خودرو با یک افزایش 5.1 درصدی نسبت به پارسال مواجه شد.


داستر


خودروسازان خارجی هم نظیر نیسان ، پورشه و آلفارومئو هم با کاهش فروش زیادی مواجه شدند و نتوانستند نیمسال اول خوبی را برای خود رقم بزنند. به طور دقیق‌تر نیسان با کاهش فروش 36.3 درصدی ، پورشه با کاهش 40.8 درصدی و آلفا رومئو با افت 60.4 درصدی مواجه شدند.

دیگر شرکت‌های معروف نظیر گروه صنعتی بی ام و با کاهش ۹.۶ درصدی، دایملر (مرسدس بنز) با ۱۱.۴ درصد افزایش، فورد با ۱۰.۸ درصد کاهش، هیوندای موتورز با ۴.۹ درصد افزایش، تویوتا موتورز با ۱.۱ درصد افزایش، فولکس واگن با ۵.۶ درصد افزایش، ولوو با ۱۹.۴ درصد افزایش مواجه شدند.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس