پارسی نویس

فورد اکسپلورر ۲۰۲۰، معرفی شد

  • ۱۸:۲۲

فورد بیشتر تمرکز خود را بر روی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های بزرگ خود قرار داده تا محصولات بی‌نقص و کاملی را برای مشتریان خود عرضه کند. در همین راستا نسل جدید فورد اکسپلورر با تغییرات عمده‌ای معرفی شده و برای اولین با از سیستم دیفرانسیل عقب بهره می‌برد. البته مشخصات اکسپلورر نشان می‌دهد که این قوی‌ترین شاسی‌بلند فورد نیست و احتمالا فورد سورپرایز دیگری برای ما خواهد داشت.

نسخه‌ استاندارد این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که بیشتر آن را به یک محصول شهری تبدیل کرده است. با وجود این موتور و توانایی‌های دیگر اکسپلورر، این کراس‌اوور می‌تواند تا ۲.۴ تن بار بکسل کند. این مقدار ارتقا قابل قبولی نسبت به‌قبل داشته اما فورد نسخه‌ دیگری را هم در کنار این موتور برای مشتریان در نظر گرفته تا آنها یک پیشرانه‌ ۳ لیتری V۶ توئین توربوی جدید این کمپانی را با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن‌متر گشتاور، انتخاب کنند.



علاوه بر این تمامی مدل‌های اکسپلورر به جعبه‌دنده‌ ۱۰ سرعته‌ اتوماتیک مجهز هستند و امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک هم وجود دارد تا توانایی مضاعفی وجود داشته باشد. فورد این مدل را در تیپ‌های پایه، XLT، لیمیتد و پلاتینوم عرضه خواهد کرد که گران‌ترین مدل با پیشرانه‌ ۳ لیتری V۶ برای مشتریان قابل سفارش خواهد بود.



نکته مثبت دیگر نسل جدید اکسپلورر،  تجهیزات کامل مانند اینترنت 4G LTE با قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی صندوق عقب برقی است. البته فورد نمایشگرهای  بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی را نیز برای خودروی جدید خود در نظر گرفته. فورد در طراحی این مدل بیشتر سعی کرده محصولی را ارائه کند که سلیقه طیف وسیعی از جامعه را در بر بگیرد.


در نمای جلویی شما یک خودروی مقتدر را مشاهده خواهید کرد اما در نمای عقب سادگی بیش‌از حد و کمی عدم هماهنگی دیده می‌شود. اکسپلورر جدید با پکیج ایمنی Co-Pilot۳۶۰ عرضه خواهد شد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی همانند سیستم تشخیص نقاط کور با هشدار ترافیک، حفظ حرکت میان خطوط، نوربالای خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی با تکنولوژی حرکت در بین خطوط، سیستم پیشگیری از برخورد جلو با ترمز خودکار و ترمز اتوماتیک دنده عقب است.

سیستم پارک خودرو پیشرفته فورد با نام Active Park Assist باعث می‌شود تا شما بدون استرس و نگرانی پارک دوبل بزنید و یا در پارکینگ، خودروی خود را پارک کنید. قیمت پایه‌ فورد اکسپلورر در حدود ۳۳ هزار دلار است که می‌تواند با توجه به ابعاد و مشخصات فنی مناسب، مورد توجه بسیاری از آمریکایی‌ها قرار گیرد.


منبع: چرخان

سیّد محمّد جعاوله
سلام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس