پارسی نویس

هوش مصنوعی قفل حروف‌های امنیتی وبسایت‌ها را شکست

  • ۱۳:۱۱

محققان به تازگی موفق به ارائه برنامه‌ای شدند که قادر به رمزگشایی حروف امنیتی وبسایت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مطالعه جدید منتشر شده نشان می‌دهد که سامانه امنیتی «کپچا» که به عنوان یکی از گسترده‌ترین مکانیسم‌های امنیتی وبسایت‌ها مورد استفاده قرار گرفته در مواجه با هوش مصنوعی هوشمند چندان هم امن نیست.

براساس گزارش «خبرگزاری شینهوا»، این سامانه با از حروف، خطوط و شماره‌های درهم ریخته، کج و تیره استفاده می‌کند تا کاربر انسان را از برنامه‌های کامپیوتری تمیز دهد.

محققان دانشگاه‌های شمال غربی چین، پکن و لنکستر در بریتانیا، لگاریتم جدیدی را مبتنی بر یادگیری ماشینی، ارائه کردند که می‌تواند این حروف امنیتی را در 0.05 ثانیه رمزگشایی کند.

«فانگ دینگی» یکی از اعضای این پروژه گفت: این برنامه بر روی طرح‌های کپچای 50 وبسایت معروف از جمله گوگل، ویکی‌پدیا، مایکروسافت، علی‌بابا، Tencent و Baidu آزمایش شده است.

به طور کلی این برنامه موفق به رمزگشایی بیش از 50 درصد سایت‌ها شد. البته رمزگشایی حروف‌های امنیتی خاص گوگل جزو سخت‌ترین رمزگشایی‌ها شناخته شد که تنها سه درصد موفقیت‌آمیز بود.


منبع: فارس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس