پارسی نویس

فصل پاییز از چه ساعتی آغاز می شود

  • ۱۱:۱۱

کارشناس نجوم گفت: اعتدال پائیزی سال ۹۷ در ساعت ۵ و ۲۴ دقیقه صبح روز یکشنبه اول مهرماه رخ خواهد داد و طول روز و شب با هم برابر می شود.

علی آزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعتدال پاییزی سال ۹۷ گفت: اول مهرماه در ساعت ۵:۲۴ دقیقه پاییز در نیمکره شمالی زمین آغاز می شود و این در شرایطی است که ساکنان نیمکره جنوبی زمستان سرد را پشت سر گذاشته و به فصل بهار وارد می شوند.

کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: اعتدال پاییزی لحظه ای است که مرکز قرص خورشید بر صفحه استوای زمین قرار می گیرد و از آن گذشته و به جنوب صفحه استوای زمین می رود.

آزادگان با بیان اینکه همانطور که در روز اول بهار طول روز و شب تقریبا برابر است، در اعتدال پاییزی که با اول مهر آغاز می شود نیز برابر است، افزود:  از انقلاب تابستانی سه ماه گذشته و روزها در این مدت روز به روز کوتاهتر شده اند تا اینکه در اعتدال پاییزی با هم تقریبا برابر شده و پس از آن شبها به تدریج طولانی تر از روزها خواهند شد تا به انقلاب زمستانی (شب یلدا) برسیم.

وی بیان کرد: اعتدالها و انقلابها رخدادهایی نیستند که تمام روز در حال وقوع باشند بلکه فقط در لحظه خاص پیش بینی شده رخ می دهند

به گفته وی، اعتدال پاییزی در تقویم مصادف با اول مهر است اما در تقویم میلادی به دلیل دقت پایین آن تا چند روز ممکن است جابجا شود و از ۲۱ تا ۲۴ سپتامبر قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: نقاط اعتدال که یکی بهاری و دیگری پاییزی است از تقاطع دو دایره بزرگ استوای آسمان (استوای آسمان از ادامه استوای زمین و انطباق آن بر آسمان به دست می آید) و دایره البروج که همان مسیر حرکت ظاهری خورشید بر کره آسمان است، حاصل می شود.

وی افزود:  بعد از اعتدال پائیزی و شروع فصل سوم سال به مرور از روز اول مهر از طول روز کاسته و به طول شب افزوده می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس