پارسی نویس

قیمت پراید در سوریه و عراق چقدر است؟

  • ۱۹:۳۰

قیمت پراید در سوریه و عراق یکی از سوالات ابهام برانگیزی است که قطعا شما نیز در طول عمر خود برای یکبار هم که شده پیرامون آن صحبت کرده‌اید و شایعات مختلفی را پیرامون این خودرو شنیده‌اید ولی آیا واقعا شایعات موجود در مورد این قیمت‌ها صحت داشته و سایپا در مورد این محصول پرفروشش در داخل کشور به مردم کشورش گران‌تر می‌فروشد؟

به گزارش چرخان، قیمت پراید در سوریه و عراق خبری است که این روزها در رسانه‌های مختلف اقتصادی منتشر شده و بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی پیرامون آن صحبت می‌کنند. بسیاری از افراد معتقدند که پراید در کشورهایی مانند سوریه و عراق با حدود قیمتی ۳ تا ۵ میلیون تومان به فروش برسد که حتی زحمت بروز کردن این قیمت واهی را به خود نداده و با همان قیمت ۱۰۰۰ تومانی این شایعات را منتشر می‌کنند!

عده دیگر پیرامون قیمت پراید در سوریه و عراق قیمت‌هایی در حدود ۳ هزار دلار را مطرح می‌کنند که این شایعه نیز حتی به شرط صحت در حال حاضر قیمت‌های جالب ریالی را در ایران ایجاد می‌کند که نشان دهنده دروغ بودن بسیاری از شایعات پیرامون قیمت پراید در سوریه و عراق است چرا که با در نظر گرفتن ۳ هزار دلار و با دلار ۱۵۰۰۰ تومانی می‌توان درآمد ۴۵ میلیون تومانی را برای سایپا متصور شد که از قیمت بروز پراید که در حال حاضر چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان است، بیشتر است!

اما در حقیقت پراید در حال حاضر با قیمتی در حدود ۸ هزار دلار در نسخه فول به مشتریان سوریه‌ای و عراقی فروخته می‌شود! این اتفاق همان‌طور که نشان‌دهنده گران فروشی سایپا در سال‌های بسیار دور بوده که دلار ۱۰۰۰ تومان محاسبه می‌شد، نشان دهنده ارزان فروشی فوق‌العاده این شرکت در این اواخر است چرا که با محاسبه دلار ۱۵ هزار تومانی می‌توان به قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی برای سایپا رسید که حتی تصور آن را در حال حاضر نمی‌توانید داشته باشید!


طبق تحقیقات انجام شده این شرکت در هیچ کجای دنیا پراید یا تیبای زیر ۷ هزار دلار نفروخته و نمی‌فروشد چرا که در این صورت در رتبه بندی ارزان‌ترین خودروهای دنیا قرار می‌گرفت ولی این اتفاق رخ نداده است و از سوی دیگر این قیمت نشان دهنده پرداخت نقدینگی حدود ۱۰۰ میلیون تومانی به سایپا برای فروش محصولاتش است! این قیمت برای پراید و تیبا در حالی است که حتی حدود ۵ میلیون تومان هزینه‌های قانونی برای سایپا وجود نداشته و عملا سود خالص بیشتری نصیب این شرکت می‌شود.

به طور خلاصه باید گفت که در حال حاضر سایپا علاوه بر سود دلاری که در این بخش نصیب خود می‌کند از طریق حذف هزینه‌های قانونی نیز سود کرده و به هر ترتیب در صورت امکان صادرات به کشورهای دیگر سود خوبی نصیب او می‌گردد.


منبع: چرخان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس