پارسی نویس

اولین خودروی تمام الکتریکی مرسدس‌بنز

  • ۱۱:۳۷

آینده خودروها در دست الکتریکی‌ها است و اکثر خودروسازان در حال حرکت به این سمت هستند. در سال‌های اخیر سرعت پیشرفت این خودروها افزایش زیادی پیدا کرده و با ورود بازیگران مهم خودروسازی به این عرصه، می‌توانیم مطمئن باشیم که الکتریکی‌ها در چند سال آینده بازارها را در دست خواهند گرفت. در حال حاضر منظورمان مرسدس بنز است که با معرفی EQC از سری جدید خودروهایش با نام EQ رونمایی کرد.

مرسدس بنز EQC

این SUV با استفاده از دو موتو، سیستم چهار چرخ متحرک را به رانندگان ارائه می‌کند. همانند تسلا مدل ایکس، در EQC نیز از دو موتور که یکی در جلو و دیگری در انتهای خودرو قرار دارد، استفاده شده است. به گفته مرسدس، هرکدام از این موتورها وظیفه مخصوص به خود را دارند. موتور جلو برای مصرف کمتر برق و بیش‌ترین برد تنظیم شده و موتورهای عقب وظیفه دارند که شتاب بیش‌تری به خودرو بدهند. این دو موتور در مجموع می‌توانند قدرت ۴۰۲ اسب‌بخاری و گشتاور 765 نیوتون‌متری را به چرخ‌ها منتقل کنند.

مرسدس بنز EQC

اما در مورد خودروهای الکتریکی، یک عدد دیگر نیز اهمیت زیادی دارد و آن برد خودرو است. گفته شده که EQC می‌تواند 320 کیلومتر را با استفاده از شارژ باتری‌ 80 کیلوات‌ساعتی خود طی کند. در مقایسه با رقیبانی همچون مدل ایکس که می‌تواند 475 کیلومتر و جگوار L-Pace که 400 کیلومتر را طی می‌کند، برد EQC یک نقطه ضعف برای این خودروی آلمانی محسوب می‌شود. درضمن شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت EQC برابر با 4.9 ثانیه اعلام شده است که باز نسبت به مدل ایکس عملکرد ضعیف‌تری دارد.

مرسدس بنز EQC

طراحی EQC را پیش از این در هیچ خودروی مرسدسی ندیده بودیم. نمای کنار و عقب این مرسدس طراحی ساده‌ای دارد و در نمای جلو طراحی جدیدی را از مرسدس شاهد هستیم. البته نمی‌توانیم بگوییم که این طرح کاملا برای ما غریب است؛ چرا که در سال 2016 در کانسپت EQ چیزی مشابه این طراحی را دیده بودیم.

با اینکه همچون تسلا مدل ایکس می‌شد جلوپنجره خاصی برای این ماشین در نظر نگرفت، اما طراح EQC می‌گوید که خودرو به این دماغه نیاز دارد تا طراحی آن غیر طبیعی جلوه نکند. این جلوپنجره با خط‌های افقی و نشان سه پر در مرکز آن، مهم‌ترین چیزی است که اصالت مرسدس را به رخ می‌کشد.

مرسدس بنز EQC

به مانند خودروهای جدید بنز مانند S کلاس، E کلاس و A کلاس شاهد مانیتوری سراسری بر روی داشبورد خودرو هستیم. EQC طراحی ساده ولی چشم نوازی در داخل خودرو به سرنشینان ارائه می‌کند و در عین حال استفاده از چرم، حس لوکس بودن را نیز منتقل می‌کند.

مرسدس بنز EQC
آلمانی‌ها می‌گویند تا سال 2020 خبری از EQC در خیابان‌ها نیست. با این حساب رقیبانی مانند آئودی E-Tron و پورشه تایکان زودتر از هم وطن خود روانه بازار خواهند شد. با ورود کمپانی‌های بزرگ به زمینه خودروهای الکتریکی، کم‌کم باید شاهد انقلاب خودروهای الکتریکی باشیم.


منبع: دنده6

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس