پارسی نویس

یک میلیارد و 400 هزار نفر در سراسر جهان بی تحرک هستند

  • ۱۸:۱۰

گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حاکی است که بیش از یک نفر از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان یعنی معادل یک میلیارد و 400 هزار نفر، از نظر فیزیکی بدون تحرک هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی سازمان بهداشت جهانی، این رقم ممکن است در برخی کشورها، یک نفر از هر سه نفر باشد.

این گزارش که به همت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تهیه شده، اطلاعات به روز شده از رقم تقریبی سطح تحرک در سال 2008 را در بردارد و نشان می دهد که سطح بی تحرکی در سراسر جهان در بین افراد بزرگسال از 2001 تاکنون در سطح بالایی بدون تغییر مانده است.

براساس این گزارش، زنان در مقایسه با مردان از تحرک کمتری برخوردارند و مردم کشورهای پردرآمدتر در مقایسه با کشورهایی با درآمد متوسط یا پایین، از تحرک کمتری برخوردار هستند.

این اطلاعات ضرورت اقدام همه کشورها برای اولویت دادن به اقداماتی در زمینه حمایت از فعالیت فیزیکی و افزایش شانس افراد با هر توانایی و سنی ای برای داشتن فعالیت روزانه را نشان می دهد.

به موجب طرح جدیدی در زمینه فعالیت فیزیکی، قرار است بی تحرکی فیزیکی تا سال 2025 به میزان 10 درصد و تا سال 2030 به میزان 15 درصد کاهش یابد.

بی تحرکی فیزیکی خطر ابتلا به بیماری هایی چون بیماری های قلبی - عروقی، انواع سرطان ها و دیابت ها را افزایش می دهد.

در همین حال، گزارش مربوط به سطح تحرک و بی تحرکی در میان کودکان و جوانان در دست تهیه است. سازمان بهداشت جهانی اولین تخمین های قابل قیاس در سطح جهانی در زمینه فعالیت فیزیکی ناکافی را در سال 2008 برای 122 کشور تهیه کرد. این رقم در سال 2010 به روز شد.

معیار سازمان بهداشت جهانی برای فعالیت فیزیکی غیرکافی، دستکم 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته یا ترکیبی برابر از هر دو تعیین شد.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود عنوان کرد که در 159 کشور از 168 کشور مورد مطالعه، گستردگی فعالیت فیزیکی غیر کافی در مردان کمتر از زنان بود، به طوری که در 65 کشور، میزان تفاوت بین فعالیت زنان و مردان دستکم 10 درصد و در 9 کشور که ایران نیز جزو آنهاست، این تفاوت بیش از 20 درصد ارزیابی شده است.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس