پارسی نویس

متوسط سرعت اینترنت در ایران چند است؟

  • ۱۰:۰۶

سرعت اینترنت در ایران از جمله قصه‌های پرغصه‌ایست که روزگاری روی کیلوبایت می‌چرخید و حالا صحبت از سرعت‌های مگابایتی برای آن است. اما این اعداد در حالی گفته می‌شود که متوسط سرعت اینترنت در دنیا چیزی در حدود ۷ برابر کشورماست.

به گزارش آی‌تی‌رسان، آمارهای مربوط به سرعت اینترنت در کشورمان نشان می‌دهد که متوسط سرعت قابل دسترس برای اغلب کاربران اینترنتی افزایش یافته و این عدد به ۴.۷ مگابیت در ثانیه رسیده است. این آمار نسبت به بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی بهتر بوده و طبیعتا نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا بسیار پایین‌تر است.

طبق جدیدترین آمار منتشر شده نیمی از کشورهای دارای بالاترین سرعت در دنیا در اروپا هستند و بخش اعظمی از آن در آسیا حضور دارند. بالاترین رتبه در میانگین سرعت اینترنت در خاورمیانه نیز متعلق به قطر بوده که با ۱۳.۷ مگابیت در ثانیه بالاترین کیفیت اینترنت را در اختیار دارد.

البته گفتنی است سرعت اتصال به اینترنت همراه در کشورمان به صورت میانگین به ۷.۵ مگابیت رسیده است و علل اصلی کاهش این میانگین در اندازه کلی به دلیل عدم دسترسی مناسب در بسیاری از شهرستان‌های کشور است.


منبع: آی‌تی‌رسان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس