پارسی نویس

۴ خاصیت بی‌نظیر ویتامین دی (Vitamin D) که قطعا نمی‌دانید!

  • ۱۱:۳۱

ویتامین دی از جمله ویتامین‌هایی است که معمولا بسیاری از مردم دچار کمبود آن هستند و طبق توصیه بسیاری از متخصصین امر می‌بایست هر روزه به صورت قرص‌های حد متوسط مصرف شده و کمبود این ویتامین را جبران نمایند. البته یکی از دلایل اصلی کمبود این ویتامین در بین ایرانی‌ها، عدم استفاده از خاصیت نور آفتاب در این زمینه است. در این مطلب به ۴ خاصیت خوب ویتامین دی اشاره می‌کنیم.

۱- کمک به تنظیم انسولین و قند خون

یکی از مزیت‌های بسیار عالی این ویتامین کمکی است که به تنظیم انسولین در بدن می‌کند و قند خون را کنترل می‌نماید.

۲- کاهش کمردرد با ویتامین دی

از دیگر مزیت‌های قابل توجه این ویتامین می‌توان به کمکی اشاره کرد که به بهبود کمردرد اشاره کرد. اگر دچار کمردرد هستید و فکر می‌کنید در این زمینه تنها هستید، باید به شما بگوییم که میلیون‌ها نفر در دنیا به اپیدمی کمردرد دچار هستند و در اغلب آن‌ها کمبود ویتامین D غوغا می‌کند.

ویتامین دی

۳- جلوگیری از پوسیدگی دندان با ویتامین دی

از دیگر مزیت‌هایی که در مورد این ویتامین می‌توان اشاره کرد، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هاست که برای ما ایرانی‌ها بسیار قابل توجه است. بسیاری از افراد که به مسواک زدن اعتقادی ندارند باید بدانند که بعد از هربار غذا خوردن، محیط دهانشان محل جشن میکروب‌هایی است که دندان را از بین می‌برند ولی وجود ویتامین D یک مبارز حرفه‌ای در این زمینه به شمار می‌رود.

۴- ویتامین دی جلوی پیری مغز را می‌گیرد

آخرین ویژگی قابل ذکر در این مقاله خاصیتی است که شاید برای جوانان و میانسالان استفاده بیشتری داشته باشد تا در صورت ترس از پیری زودرس مغز، با این خاصیت خوب ویتامین D از این اتفاق جلوگیری نمایند. طبق تحقیقات انجام شده در اروپا، افرادی که سطح ویتامین مذکور در بدنشان به اندازه کافی بوده است، آمار کمتری در مبتلایان به آلزایمر داشته‌اند.


منبع: قندان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس