پارسی نویس

بیش از نیمی از رانندگان نحوه استفاده از آپشن‌ها را نمی‌دانند

  • ۲۲:۴۱

تحقیقاتی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که بسیاری از خریداران چیزی در مورد نحوه استفاده از تکنولوژی‌های خودروهایشان نمی‌دانند. بیش از پنجاه درصد رانندگان انگلیسی صرفا خودرویی با آپشن‌ها و تجهیزات مختلف خریداری می‌کنند درحالی که کار کردن با این تکنولوژی‌ها را بلد نیستند و درواقع پول خود را هدر داده‌اند.

این تحقیقات بر روی ۱۰۰۰ نفر از خریداران خودروهای جدید در سه سال اخیر انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهند که آپشن‌ها با اینکه جذابیت خودرو را افزایش می‌دهند، اما در عمل بیشتر رانندگان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بیش از ۵۰ درصد از کسانی که در این تحقیق شرکت کردند گفته‌اند که نحوه استفاده از از تکنولوژی‌هایی مانند دستیار رانندگی بین خطوط یا حافظه صندلی‌ها را بلد نیستند. همچنین همین میزان از رانندگان نیز اعلام کردند که نحوه فعال‌سازی کروزکنترل، تغییر حالت رانندگی به اسپرت یا استفاده از قابلیت پارک خودکار خودرو را نمی‌دانند.

در همین جامعه آماری، ۳۲ درصد از رانندگان بلد نیستند که چگونه می‌توان از مسیریابی ماهواره‌ای استفاده کرد. ۱۰ درصد نیز گفته‌‌اند حتی نمی‌دانند سنسورهای دنده عقب، گرم‌کن‌های صندلی و سیستم تهویه خودکار به چه کاری می‌آیند. بیشتر خریداران خودروها نیز مشکلاتی را با سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو داشته‌اند و در تنظیم رادیو و بلوتوث این سیستم به مشکل خورده‌اند.

نیمی از جامعه آماری از وجود دکمه‌های مختلف و پیچیده بر روی داشبورد خودرو ناراضی بوده‌اند و ۴۹ درصد نیز معتقد بوده‌اند که پول خود را بیهوده برای این تکنولوژی‌ها هدر داده‌اند و معتقدند هیچ‌گاه از این آپشن‌ها استفاده نخواهند کرد.

نحوه استفاده از آپشن‌ها ی حفظ خطوط

اما جالب‌ترین بخش این تحقیقات این قسمت است؛ جایی که ۸۰ درصد رانندگان گفته‌اند که وجود همین آپشن‌ها آن‌ها را به خرید خودروهایشان ترغیب کرده است. درضمن ۷۶ درصد از این جامعه آماری اعلام کرده‌اند که آن‌ها در آینده خودروی جدیدی را خواهند خرید که قابلیت‌های بیش‌تری را به نسبت چیزی که واقعا نیاز دارند به آن‌ها ارائه کند.

آقای مت ریگلی که مدیریت این تحقیقات را بر عهده داشته می‌گوید:

تکنولوژی‌ها تاثیر زیادی در انتخاب ما برای خرید خودروی جدید می‌گذارند، حتی اگر ما ندانیم که این تکنولوژی‌ها دقیقا چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تجربه رانندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اما این تکنولوژی‌ها واقعا بیهوده نیستند. بسیاری از آن‌ها امنیت راننده و سرنشینان را افزایش می‌دهند و بعضی از آن‌ها نیز لذت رانندگی را افزایش می‌دهند. شاید سرعت بالای پیشرفت این تکنولوژی‌ها موجب شده که بیش‌تر رانندگان اطلاعی از کاربرد آن‌ها ندانند.


منبع: دنده6

ho3in ablis
سلام اگر خواستید cafeh.blog.ir رو دنبال کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس