پارسی نویس

کشاورزی دوست دار محیط زیست بهره وری را افزایش می دهد

  • ۲۰:۰۰

محققان با تجزیه و تحلیل رویکرد جهانی استفاده از سیستم های پایدار کشاورزی سازگار با محیط زیست، دریافتند استفاده از این روش ها موجب افزایش بهره وری می شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری نیچر، بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه کانادایی یورک، استفاده از روش های توسعه پایدار توسط بیش از 163 میلیون کشاورز در سراسر جهان موجب پیشرفت چشمگیر در تولید پایدار محصولات کشاورزی شده است.

از مدت ها قبل تصور می شد افزایش محصولات کشاورزی و تولید مواد غذایی به قیمت نابودی محیط زیست و گونه های ساکن درآن تمام خواهد شد. اما این تحقیقات نشان می دهد لزوما نباید چنین بهایی پرداخته شود و توسعه پایدار تولید محصولات کشاورزی امکان پذیر بوده و در سراسر جهان در حال انجام است.

روش هایی مانند کنترل آفات، کشاورزی در جنگل ها و آبیاری قطره ای در سراسر جهان در حال گسترش هستند و در حال حاضر در 29 درصد از مزارع سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین کاربرد این روش های توسعه پایدار در کشورهای دارای درآمد پایین و متوسط است.

بر اساس این تحقیقات تولید پایدار غلات به نقطه عطف خود نزدیک می شود و به زودی دستخوش دگرگونی خواهد شد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Sustainability منتشر شده است.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس