پارسی نویس

تراز دریاچه ارومیه یک سانتی متر کاهش یافت

  • ۲۳:۳۱

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به تبخیر شدید آب دریاچه ارومیه در فصل گرما، گفت: ارتفاع دریاچه ارومیه امروز /22 مرداد 1397/ به یکهزار و 270 متر و 46 سانتی متر رسید که نسبت به سال گذشته یک سانتی متر کاهش یافته است.

فرهاد سرخوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه نسبت به کمترین سطح ثبت شده برای آن 45 سانتی متر افزایش یافته است، افزود: دریاچه ارومیه یک حوضه آبریز بسته بوده و کاهش تراز آن در فصل گرما طبیعی است.
وی ابرازی امیدواری کرد که با آغاز بارش ها و هدایت آب رودخانه ها به سمت دریاچه ارومیه شاهد افزایش تراز نگین آبی آذربایجان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط 40 سانتی متر کاهش می یافت، بیان کرد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه روند خشک شدن آن را متوقف کرده است.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/ از سال 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس