پارسی نویس

بررسی اولیه سرفیس Go؛ آقای خوش‌قیمت!

  • ۱۷:۴۷

مایکروسافت به خانواده سرفیس توجه ویژه‌ای دارد. جالب است بدانید این سری مستقیما برای رقابت با محصولات اپل ساخته شده‌اند. به تازگی این شرکت از مدل جدیدی از سرفیس‌ها پرده‌برداری نموده که Go نام دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این مدل بیشتر آشنا کنیم.

طراحی و نمایشگر

برای تبلت‌ها مهم است که قابل حمل باشند و به ویژه در کیف و کوله‌ها قرار بگیرند. سرفیس Go برای تحقق این امر معرفی شده و وزن کمی در حدود ۵۰۰ گرم دارد. استفاده از آن در طولانی مدت مشکلی ایجاد نمی‌کند و با استناد بر ضخامت، در دست گرفتن آن بسیار ساده است. دیزاین محصول در سطح قابل قبولی است. نه می‌توان به آن مدرن گفت و نه قدیمی و از مد افتاده. در قاب پشت تنها چیزی که به چشم می‌آید، لوگوی مایکروسافت است که به‌طور براق طراحی شده است. محصول با یک کیبورد ارگونومیک  هم عرضه می‌شود که باید به‌صورت جدا اقدام به خرید آن کرد. این صفحه‌کلید در رنگ‌های مختلف موجود است و به تبلت می‌چسبد. باید گفت که در این صورت وزن سرفیس Go تغییر محسوسی پیدا نمی‌کند و بازهم مثل قبل سبک و راحت است. دیزاین این کیبورد هم ساده در نظر گرفته شده و تاچ‌پدی حساس بخشی از کیبورد را اشغال کرده است. با یک نگاه به سطح جلویی، سریعا متوجه می‌شوید که با یک مدل میان‌رده طرف هستید. این دستگاه حاشیه‌های نسبتا زیادی در اطراف صفحه‌نمایش دارد که خوشایند نیستند و وظیفه خود را به‌عنوان حواس پرت‌کن به خوبی انجام می‌دهند! به لطف این ویژگی تمرکز بالایی روی محتوا ندارید و تماشای فیلم‌ها مثل صفحات Bazel-Less جذاب و دیدنی نیست.

نمایشگر، بخش بسیار مهمی از وسایل الکترونیکی است. کاربر با آن بیش‌ترین تعامل را در طول استفاده دارد و به همین علت کیفیت بالایی از صفحه‌نمایش انتظار می‌رود. مایکروسافت هم این موضوع را کاملا درک کرده و از یک پنل درخشان و باکیفیت بهره برده است. در سرفیس Go شاهد یک دیسپلی ۱۰ اینچی با تکنولوژی ساخت اختصاصی مایکروسافت هستیم که جزئیات مناسبی را از تصویر نشان می‌دهد. این صفحه‌نمایش رنگ‌ها را بدون خاصیت اشباع تولید کرده و اگر آن را با دیگر صفحات مثل اولدها مقایسه کنید، اصلا جذاب نخواهد بود. اما نباید از حق بگذریم. محصول مایکروسافت برای افرادی که علاقه‌مند به دیدن رنگ‌های طبیعی هستند، مناسب است. ولی اگر خواهان یک نمایشگر خیره‌کننده و با روشنایی زیاد و کنتراست بی‌نهایت هستید، باید قید خرید سرفیس را بزنید. مقدار رزولوشن این امکان را به شما می‌دهد تا در فواصل نزدیک پیکسل‌ها را از هم تشخیص ندهید و جزئیات را رصد کنید. البته اگر از فاصله بسیار کمی به نمایشگر نگاه کنید، بی‌شک پیکسل‌ها را می‌بینید. از آن‌جایی که با یک تبلت طرف هستیم، ضروری است که از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی نماید. خوش‌بختانه تولیدکننده این قابلیت را از یاد نبرده و سرفیس Go قادر به ساپورت از ۱۰ انگشت است. چنین دستوراتی برای بازی‌های مختلف به کار می‌آیند و اگر طراح باشید، برای جابه‌جایی المان‌ها نیز به درد خواهند خورد. مدل قدیمی گلس شرکت کورنینگ روی صفحه‌نمایش کشیده شده است تا فقط در برابر عوامل اندکی مقاوم باشد. در کل، اگر بخواهید کارهای روزمره را انجام دهید و به طرف اعمال حرفه‌ای نروید، مشکلی با نمایشگر نخواهید داشت و کیفیت آن راضی‌تان می‌کند.

سخت‌افزار

surface-go-open بررسی اولیه سرفیس Go؛ آقای خوش‌قیمت!

مجموعه سخت‌افزاری شامل بسیاری از قطعات است. از چیپست دستگاه گرفته تا حافظه داخلی و حافظه اجرایی. این قسمت با بخش ارتباطات هم رابطه مستقیمی دارد. در همین ابتدا لازم است خاطرنشان کنیم که با یک دیوایس میان‌رده و تا حدی اقتصادی طرف هستیم که فقط از پس کارهای روزمره برمی‌آید. در نتیجه افراد حرفه‌ای که برای کار قصد استفاده از این تبلت را دارند، باید نظر خود را عوض کنند و مدل‌های دیگر را بخرند. پردازنده‌ای از شرکت اینتل با نام پنتیوم گلد ۴۴۱۵Y مغز متفکر تبلت را تشکیل داده و کارهای عادی را با تمام سرعت انجام می‌دهد. در کنار این چیپ، پردازش‌گری بازهم از اینتل اما این بار در لباس یک واحد گرافیکی ظاهر شده و امکان تجربه گیم‌های سبک را به کاربر می‌بخشد. محتواهایی مثل کندی کراش یا TriPeaks به‌صورت روان اجرا می‌شوند و هیچ لگی را در طول بازی مشاهده نمی‌کنید.

در حال حاضر مقدار فضای داخلی یکی از دلایل خرید دیوایس‌ها به شمار می‌‌رود. برای تبلت‌ها نیز مهم است که چه‌قدر حافظه دارند. در واقع این متغیر مشخص می‌کند که تا چه حد می‌توان از گجت بهره برد. تمام بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و اسناد در این فضا جای می‌گیرند و اگر اندک باشد، محصول ارزش خرید چندانی نخواهد داشت. برای همین سازنده آمریکایی در دو نسخه سرفیس Go را ارایه کرده. یکی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۸ گیگابایت رم و مدل ارزان‌تر هم با ۶۴ گیگابایت فضای اینترنال و ۶ گیگابایت حافظه اجرایی. طبیعتا در ورژن گران‌تر امکان انجام کارهای بیش‌تری وجود دارد و مالتی‌تسکینگ بدون لگ صورت می‌گیرد. در قسمت ارتباطات، وای‌-فای در کنار بلوتوث نسخه ۴.۱ دیده می‌شود که بهبودهایی نسبت به نگارش چهارم داشته است. در این بلوتوث سرعت انتقال اطلاعات بیش‌تر شده و در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌گردد.

سایر قابلیت‌ها

surface-go-back بررسی اولیه سرفیس Go؛ آقای خوش‌قیمت!

به‌صورت پیش‌فرض، ویندوز ۱۰ روی تبلت قرار دارد و برای استفاده از نسخه پرو (که مایکروسافت آن را پیشنهاد می‌دهد) باید مبلغی را بپردازید یا با دور زدن قانون کپی‌رایت اقدام به آپدیت نمایید. در این صورت دستیار صوتی مایکروسافت همراه شما خواهد بود و در همه موقعیت‌ها آماده به کار است. کافی است کورتانا را فرا بخوانید تا دستورات از جمله، باز کردن اپلیکیشن‌ها، سرچ در اینترنت و عکس گرفتن را انجام دهد. اسپیکرهای سرفیس Go یکی از شگفتی‌های محصول آمریکایی است. این بلندگوها با فن‌آوری دالبی همراه شده‌اند که به صدا حالتی سه‌بعدی می‌بخشد. بیس موسیقی‌ها تقریبا واضح شنیده خواهد شد و بلندی هم با توجه به قیمت مناسب است. در قاب پشت و جلو دوربین‌هایی قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها مجهز به قابلیت فوکوس اتوماتیک است. سازنده برای علاقه‌مندان به اسکایپ هم قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی را برای هر دو سنسور فراهم نموده و ویدیوهایی باکیفیت و دارای جزئیات فراوانی برداشت می‌کنید.

با توجه به پردازنده کم‌مصرف و صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی با رزولوشن تقریبا اچ‌دی، این انتظار می‌رود که باتری عمر خوبی داشته باشد. آزمایشات و تست‌ها هم عمر مطلوب باتری را ثابت می‌کنند. سرفیس Go می‌تواند تا ۹-۸ ساعت روشن بماند.


منبع: آی‌تی‌رسان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس