پارسی نویس

ناسا قصد دارد به کمترین فاصله با خورشید برسد

  • ۱۱:۰۵

برای نخستین بار در تاریخ بشریت، به زودی سطح خورشید توسط ناسا لمس خواهد شد.

از آنجایی که ناسا خود را برای پرتاب روز ۴ آگوست آماده می‌کند، این سازمان گزارش داده که نوعی سپر حرارتی تولید کرده که در تاریخ ۲۷ ژوئن آن را پرتاب و نصب کرده است. این سپر باعث محافظ از فضاپیما خواهد شد تا با خاطر حرارت بسیار بالای خورشید نسوزد.

مأموریت این فضاپیما این است تا به فاصله ۶۵۰۰۰۰۰ کیلومتری خورشید برسد. این نقطه همان جایی است که تا به حال هیچ فضاپیمایی جرأت نزدیک شدن به آن را نکرده است.

برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشیم، نزدیک‌ترین جسمی که از زمین به خورشید رفت، فضاپیمای Mercury بود که به فاصله ۲۹ میلیون مایلی این جسم سوزان و درخشان رسید.

نزدیک شدن به فاصله بسیار نزدیکی همچون ۶۵۰۰۰۰۰ کیلومتر به خورشید که مانند یک توپ گداخته می‌باشد، نیازمند وسایل بسیار پیشرفته‌ای است که گویا ناسا از آنها برخوردار می‌باشد. یکی از این وسایل سیستم محافظت ترمال نام دارد.

این سپر حرارتی به شکل دایره است و در پوشش کامپوزیت کربن کربن قرار گرفته و هسته‌ای از جنس فوم کربن سبک وزن دارد. به علاوه، نوعی اسپری مخصوص نیز به فضاپیما زده شده تا بدین صورت در حد امکان بتواند امواج و انرژی متساطع شده از خورشید را بازگرداند و از خود محافظت نماید.

سپر حرارتی نصب شده باعث خواهد شد تا هسته فضاپیما در دمای ۲۵۰۰ درجه فارنهایت (۱۳۷۰ درجه سانتی‌گراد) منفجر نشود.

اگر سپر حرارتی بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، ناسا معتقد است که می‌تواند از آن در دمایی برابر با ۸۵ درجه فارنهایت نگهداری نماید.

با این اوصاف، در جلو سپر حرارتی باید دمای چندین جهنم را حس کرد و در پشت آن نیز باید بعد از ظهر یک تابستان بسیار داغ را تجربه نمود.

این برای نخستین بار است که سپر حرارتی یا سیستم محافظت ترمال پس از آزمایش اولیه خود (در پاییز سال ۲۰۱۷) به یک فضاپیما متصل می‌شود.

اگر مأموریت ناسا که در ماه آگوست آغاز می‌شود، به خوبی به پایان برسد و موفقیت‌آمیز باشد، می‌توانیم در مورد گرمای ستاره سوزان منظومه شمسی بیشتر بدانیم و اطلاعات خود را درباره فعل و انفعالات درون خورشید افزایش دهیم.


منبع: تکفارس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس