پارسی نویس

موش های فضانورد زنده ماندن در مریخ را به انسان می آموزند

  • ۱۰:۳۳

جمعه گذشته شرکت اسپیس ایکس راکت فالکون ۹ را با مسافرانی خاص از مرکز فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، راکت یادشده حامل ۲۰ موش آزمایشگاهی است که برای انجام تحقیقات دانشگاه نورت وسترن آمریکا به فضا فرستاده شده اند.

قرار است ده عدد از این موش ها به مدت ۹۰ روز در ایستگاه فضایی بین المللی باقی بمانند و ۱۰ تای دیگر بعد از گذشت سی روز به زمین برگردانده شوند. محققان قصد دارند با مطالعه بر روی این دو گروه از موش ها به این موضوع پی ببرند که چگونه حضور و زندگی در فضا بر فرایندهای زیستی این حیوانات تاثیر می گذارد.

تحقیق در مورد وضعیت حیات باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم های زنده بدن و همین طور فرایندهای روانشناختی از جمله دیگر اهداف ارسال موش ها به فضاست.

هدف نهایی از این بررسی ها پی بردن به شرایط حیات انسان در کره مریخ است. ناسا قصد دارد ظرف یک دهه آینده فضانوردانی را به کره مریخ ارسال کند و بدین منظور پی بردن به شرایط مورد نیاز برای تداوم حیات انسان ها در کره مریخ ضروری است.

باید توجه داشت که اعزام فضانورد به کره مریخ بر خلاف کره ماه نه چند روز یا چند هفته، بلکه چندین سال به طول می انجامد و پیش از این خطرات چنین سفرهایی برای سلامت انسان اثبات شده است. پژوهشگران می گویند سفرهای طولانی مدت فضایی می تواند به کاهش بینایی، ابتلا به سرطان و مشکلات روانی منجر شود و لذا باید از هم اکنون در این زمینه بررسی های دقیقی به عمل آید.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس