پارسی نویس

شناسایی گونه جدید اسفنج گوشتخوار

  • ۱۰:۴۳

محققان کانادایی گونه جدیدی از اسفنج گوشتخوار را در شمال اقیانوس اطلس شناسایی کردند. طول این اسفنج عجیب که Cladorhiza kenchingtonae نام دارد، به دو متر می‌رسد و سطح آن از خارهای میکروسکوپی شیشه‌ای پوشیده است.

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، با وجودیکه کشف این اسفنج عجیب در هفته جاری رسما اعلام شد، اولین شناسایی آن توسط محققان موسسه اقیانوس شناسی بدفورد به سال 2010 میلادی باز می‌گردد. در آن زمان محققان به دنبال گونه‌های جدید نبودند، اما زمانی که این اسفنج را مشاهده کردند، متوجه شدند تا کنون چیزی شبیه به آن ندیده‌اند و یک نمونه برداشتند.
از آن زمان تا کنون این نمونه مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است.این گونه جدید در عمق سه کیلومتری اقیانوس شناسایی شده و خوشبختانه در آب‌های سطحی وجود ندارد.
در اقیانوس‌ها گونه‌های مختلفی از اسفنج ها وجود دارند. معمولا این جانوران دریایی به صورت انفعالی مواد مغذی را از جریان آب دریافت می‌کنند. اما برخی از گونه ها ترجیح می‌دهند از گوشت جانداران به عنوان رژیم غذایی استفاده کنند. در سال 2014 میلادی نیز چهار گونه از اسفنج های گوشتخوار در آب‌های دور از ساحل کانادا و در نزدیکی آتشفشان‌های زیر اقیانوس شناسایی شدند.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس