پارسی نویس

تولید 3 میلیون رینگ آلومینیومی در خرمشهر

  • ۱۷:۱۵

دکتر جمالی در آیین کلنگ زنی و امضای تفاهمنامه تولید رینگ آلومینیومی بین شرکت سایپا و سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی خرمشهر گفت: پیش بینی شده که طی یک سال خط تولید شرکت تولید رینگ آلومینیوم خرمشهر به بهره برداری کامل برسد و 3 میلیون حلقه رینگ در سال تولید شود.


به گزارش سایپا نیوز، جمالی با ابراز خوشحالی از حضور در بین مردم خونگرم خرمشهر گفت: بسیار خوشحالم که در خدمت مردم سرافراز این شهر هستم و برای من فرصت ذی قیمتی است که مجددا به خرمشهر برگشتم.

وی افزود: در سالی که مقام معظم رهبری بنام سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام گذاری کرده اند، گروه خودروسازی سایپا طی دو سال گذشته تلاش های مداومی با همکاری همه شرکت های گروه انجام داده است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت های تولیدی گروه سایپا را افزایش دهیم.

جمالی گفت: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم نزدیک 57 درصد، به ظرفیت تولید خودرو در گروه خودرو سازی سایپا اضافه نماییم و این موفقیت با همت همه کارگران، کارشناسان و مدیران صنعت خودرو سازی کشور به ویژه گروه سایپا محقق شد.

وی تصریح کرد: از روزهای اولی که مطالعه برای افزایش ظرفیت تولید در گروه سایپا آغاز شده، یکی از بخش های اساسی قطعه سازی است و در بخش قطعه سازی رینگ خودرو به عنوان یک رکن اساسی در افزایش تولید جزء سیاست های اصلی گروه سایپا بوده است و بر همین اساس در نظر بوده که بتوانیم در این زمینه سرمایه گذاری خوبی را انجام دهیم.

جمالی گفت: در ابتدا گروه اقتصادی سایپا براساس مطالعات انجام شده به دلایل مختلف بیان داشت که افزایش ظرفیت تولید رینگ خرمشهر به جهت بعد مسافت و با توجه به شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد و از طرفی موضوع افزایش ظرفیت تولید رینگ سایپا در سطوح مختلف دولت و گروه سایپا دنبال شد.

وی تصریح کرد: دولت محترم اعتقاد دارد که همه مردم از جمله گروه سایپا مدیون ملت بزرگ خرمشهر هستند و وظیفه ما این است که وضعیت رینگ خرمشهر را ساماندهی کنیم و لذا از همه همکاران در بخش های مختلف سایپا در خواست کردیم تا فرآیندی را طراحی کنند که بتوانیم ظرفیت رینگ خرمشهر را افزایش دهیم.

مدیرعامل سایپا افزود: خوشبختانه پس از برجام فرصتی ایجاد شد تا مشارکت های خارجی در گروه سایپا رشد یابد و بر این اساس و بعد از مذاکراتی که با خودروسازان بزرگ دنیا انجام دادیم ظرفیت تولید گروه خودروسازی سایپا را بالای 1 میلیون خودرو پیش بینی نماییم.

وی تاکید کرد: قاعدتا این افزایش ظرفیت به سایپا اجازه می دهد که تولید در شرکت رینگ خرمشهر اقتصادی شود و در طرحی که اکنون در خرمشهر مدنظر است، ظرفیت تولید 3 میلیون حلقه رینگ آلومینیومی در طرح توسعه رینگ خرمشهر پیش بینی شده است.

جمالی گفت: از همه مسئولان و مدیران خوزستان و شهرستان خرمشهر و نماینده محترم خرمشهر در مجلس انتظار می رود تا از این حرکت بزرگ سایپا حمایت کنند، چون که سایپا با این کار قصد دارد دین خود را نسبت به مردم خرمشهر ادا نماید.

وی گفت: خوشبختانه فرصت تاریخی ایجاد شد تا با مشارکت خارجی، سرمایه گذاری در این طرح صورت گیرد و به دلیل اینکه وضعیت نقدینگی و مالی کشور در حال حاضر در شرایطی نیست که سرمایه گذاری مستقیم توسط خودروسازی های داخلی انجام شود از این رو یک شریک خارجی مطمئن پیدا کردیم تا بتوانیم طرح توسعه رینگ سایپا را با اطمینان پیگیری نماییم.

مدیرعامل گروه سایپا افزود: برای اقتصادی کردن این پروژه بخشی از تولیدات را در قالب صادرات پیش بینی کردیم و امیدواریم بخش صادرات بتواند هزینه های حمل و نقل به تهران، کاشان و سایر سایت های تولیدی را پوشش دهد.

وی گفت: امیدواریم این همکاری که از امروز در خرمشهر شروع می شود با حمایت مسئولین استان خوزستان و شهرستان خرمشهر به سرعت پیش برود.

جمالی گفت: پیش بینی شده که در طی یک سال خط تولید شرکت تولید رینگ آلومینیوم خرمشهر به بهره برداری کامل برسد و 3 میلیون حلقه رینگ در سال تولید شود و به طور متوسط هر رینگ با ارزش تقریبی بین 20 تا 30 دلار در سال، 90 میلیون دلار گردش مالی به شرکت رینگ سایپا اضافه خواهد کرد و علاوه براین به اشتغال زایی شهرستان خرمشهر و منطقه کمک خواهد شد.


منبع: سایپانیوز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس