پارسی نویس

نقد و بررسی Huawei Mate 9

  • ۲۰:۰۹

با نقد و بررسی گوشی Huawei Mate 9 با ما همراه باشید.


معرفی

برای گروه مشخصی از کاربران گوشی های هوشمند، بزرگ تر به معنای بهتر است و آن ها به دنبال بزرگ ترین و با امکانات ترین گوشی بوده که همچنان بتوان در داخل جیب جا داد. و هرچند که سازندگان مشتاق ارائه یک گوشی صفحه بزرگ پس از یک گوشی صفحه بزرگ دیگر می باشند اما بازار آن ها هم اکنون پس از شکست دیدنی Samsung Galaxy Note 7 در آشفتگی به سر می برد.

در حالی که بازنشستگی زودهنگام Galaxy Note 7 بازار را در پوچی کامل نمی گذارد اما به هر حال یکی از مهمترین و محبوب ترین بازیگران عرصه ی گوشی های صفحه بزرگ را از میدان رقابت خارج می کند. هنوز Galaxy S7 Edge وجود دارد اما با احتمال عرضه ی نسخه ی جدیدتر آن در اولین ماه های سال ۲۰۱۷، پیشنهاد آن کمی نامعقول می باشد.

خب با این اوصاف چه گوشی هایی در بازار برای خرید باقی می مانند؟ مطمئنا iPhone 7 Plus 5.5 اینچی یا مدعیان جدید همچون Gogle Pixel XL با صفحه ی ۵٫۵ اینچی دیگر و یا حتی اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگتری هستید LG V20 5.7 اینچی نیز می تواند مدنظر باشد.

همگی این گوشی ها گزینه های خوبی بوده، اما اگر یک گوشی با صفحه نمایش حتی بزرگتری خواستید چه؟ گوشی که در دستان شما حس یک سینمای کامل را بدهد و یا صفحه نمایشی بزرگ که استفاده از قابلیت Split-Screen در آن واقعا لذت بخش باشد.

شاید Huawei دقیقا همین گوشی مورد نظر را برای شما داشته باشد،Mate 9 5.9 اینچی که توانسته است صفحه نمایشی به این بزرگی را بدون بیش از حد بزرگ شدن، در خود جا دهد و با داشتن جدیدترین سخت افزارهای بازار این گوشی می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای خرید باشد. در ادامه نگاهی به این گوشی خواهیم داشت.همچنین قابل ذکر است که این دستگاه فعلا تنها در تعدادی از بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه می شود اما شایعات از عرضه ی گوشی در آینده در بازار آمریکا حکایت دارد.

محتویات داخل جعبه :

  • گوشی Huawei Mate 9
  • هدفون
  • قاب محافظ
  • کابل USB Type-C
  • آداپتور سوپر شارژر
  • دفترچه ی راهنما

طراحی

هواووی به ما نشان می دهد یک صفحه نمایش بزرگ لزوما نیازمند یگ گوشی غول پیکر نیست

huawei-mate-9-review-001-des

در Mate 9 هواوی با یک بدنه ی فلزی باریک و صفحه نمایشی با لبه های بسیار جسورانه ی نازک به این چالش پاسخ می دهد.

گوشی جدید هواوی کمی از Mate 8 سال گذشته کوچک تر بوده، با ۱۵۶٫۹ میلی متر طول، ۷۸٫۹ میلی متر عرض و ۷٫۹ میلی متر پهنا. تمام این اندازه ها در فاصله ی ۱ یا ۲ میلی متری iPhone 7 Plus (158.2 * 77.9 * 7.3 میلی متر) است اما با این حال صفحه نمایش Mate 9 15% سطح بیشتری را نسبت به آیفون در بر می گیرد. اما برخلاف گوشی اپل، هواوی توانسته در بالای دستگاه جای کافی برای جک هدفون نیز پیدا کند.

در ادامه ی راهمان پیرامون گوشی، فرستنده و گیرنده ی مادون قرمز برای کنترل کردن لوازمتان در کنار جک هدفون در بالای گوشی قرار گرفته است، دکمه های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه ی پاور نیز در سمت راست گوشی جاسازی شده اند درحالی که در سمت چپ تنها درگاه چندکاره ی دو سیم کارته/حافظه MicroSD را می بینیم. بخش پایینی گوشی نیز جایگاه بلندگو و پورت USB Type-C می باشد.

در بدنه ی گوشی مقداری خمیدگی در لبه ها دیده می شود هر چند گوشه های آن تغییرات پشت و رو را نشان می دهند. نتیجه ی کار به چشم نوازی Google Pixel XL و یا iPhone 7 Plus در نیامده اما به هر حال توانسته است زیبا و مهم تر از آن باریک به نظر بیاید.

در  قسمت وسط پشت گوشی دوربین دوگانه ی اصلی را مشاهده می کنیم که بالاتر از حسگر اثر انگشت جا گرفته است. گرچه که اندکی برآمدگی دوربین وجود دارد اما بسیار ناچیز بوده و چیزی از طراحی گوشی نمی کاهد.


صفحه نمایش

بزرگ و روشن یک ترکیب برنده است، با این حال کمبود Quad HD عجیب به نظر میرسد.

huawei-mate-9-review-015-disp

Huawei mate 9 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی بوده که آن را به یکی از بزرگ ترین فبلت های مهم بازار تبدیل می کند. در حالی که این صفحه نمایش یک گام کوچکتر از صفحه نمایش ۶ اینچی Mate 8 بوده اما همچنان دارای اندازه ای بزرگ تر از بیشتر رقبای هواوی می باشد.

صفحه ی آن بسیار خوب به نظر می رسد و یکی از بالاترین میزان روشنایی ها را در میان گوشی هایی که امسال دیده ایم ارائه می دهد – روشنایی صفحه نمایش های iPhone 7 و Moto G4 تقریبا هم سطح Mate 9 می باشند اما صفحه نمایشی با روشنایی بسیار بیشتر از آن پیدا نخواهید کرد. – که یک نکته ی مثبت بسیار بزرگ در استفاده از گوشی در فضای آزاد می باشد.

در حالی که صفحه نمایش Mate 9 بزرگ و روشن بوده اما همچنان چند مشکل در آن وجود دارد. شاید مهم ترین آن ها رزولوشن نه چندان بالای آن باشد (۱۰۸۰ * ۱۹۲۰). یک پنل فول اچ دی مثل این بر روی یک گوشی ۵ اینچی عالی به نظر می رسد و بر روی یک ۵٫۵ اینچی هم قابل قبول بوده اما از آنجایی که نزدیک مرز ۶ اینچ می باشیم واقعا نیاز Quad HD احساس می شود و هر دو گوشی کوچکتر LG V20 و Pixel XL نیز این رزولوشن را ارائه می دهند.

این وضعیت حتی نا امید کننده تر هم می شود وقتی که بدانیم که هواوی به نسخه ی مخصوص Porsche Design Edition Mate 9 صفحه نمایش با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ داده است در حالی که تنها ۵٫۵ اینچ اندازه دارد. این واقعیت که Mate 9 استاندارد هم بزرگ تر است و هم رزولوشن پایین تری دارد واقعا ناامید کننده است.

صفحه نمایش Mate 9 همچنین از یک سری مشکلات دقت رنگ ها نیز رنج می برد، اشباع بیش از حد، مشکلی که بیشتر از پنل های AMOLED انتظار می رود. خبر خوب اینجاست که رابط کاربری EMIU 5.0 به شما اجازه می دهد تا دمای رنگ های صفحه نمایش را تنظیم کنید و خروجی را به سلیقه ی خودتان تغییر دهید.


رابط کاربری و عملکرد

چرا تمام پوسته های رابطه های کاربری گوشی ها نمی توانند همانند EMUI بی عیب و نقص باشند؟

huawei-mate-9-review-016-ui

آمدن اندروید ۷ نوقا بدین معنی است که شرکت هواوی نیز باید نسخه ی جدید رابط کاربری خود را منتشر کند که ما آغاز کار آن را در گوشی Mate 9 با نام EMUI 5.0 یا Emotion UI 5.0 می بینیم. هواوی تاکید زیادی بر روی طراحی تمیز و بی عیب و نقص و افزایش بهره وری مین ماید و تابحال توانسته در این زمینه تا حد زیادی موفق باشد.

برخی از قابلیت های EMUI 5.0 تنها با گذشت زمان برای شما آشکار می شوند، همانند قابلیت پلتفرم برای بهینه سازی خود برای برنامه ی های بیشتر استفاده شده ی شما و کاهش فضای ذخیره سازی تکه تکه شده برای مدیریت بهتر فضاهای خالی گوشی و اجرای هر چه روان تر برنامه ها بر روی آن.

اما همچنان قابلیت های زیادی در EMUI 5.0 وجود دارد که شما در همان روز اول می توانید به آن ها سر بزنید، از قابلیت Twin یا دوقلوسازی برنامه های گرفته که به شما اجازه می دهد بطور همزمان بتوانید با دو اکانت مختلف در یک برنامه وارد شوید تا چگونگه استفاده از حسگر اثرانگشت گوشی (که باید ذکر کرد که بسیار سریع و دقیق بوده) بعنوان یک تاچ پد برای ژست های حرکتی .

شاید بتوان بهترین چیز در مورد EMUI 5.0 را قابلیت شخصی سازی بالای آن دانست که به شما دسترسی و کنترل آسان به تنظیمات سیستمی می دهد که ممکن است در دیگر رابط های کاربری دیگر شرکت ها به روی شما قفل باشد، مثلا توانایی این را دارید که ترتیب دکمه های مجازی روی صفحه ی گوشی را بر حسب سلیقه و ترجیح خود تغییر داده و یا اینکه حتی می توانید در لانچر تغییر ایجاد نمایید و میان کشوی برنامه های استاندارد و یا سبک همه ی برنامه ها روی صفحه ی اصلی همانند iOS انتخاب کنید. قابلیت های بسیار این چنینی دیگری در EMUI 5.0 برای استفاده شما گنجانده شده است که کشف کردن آن ها شاید یکی از لذت بخش ترین بخش های استفاده از گوشی Mate 9 باشد.


پردازشگر و حافظه

چیپست خانگی هواوی حتی می تواند پردازشگرهای اصلی و پر رونق تر بازار را نیز به چالش بکشد.

huawei-mate-9-review-023-mem

در حالی که پردازشگرهای اسنپ دراگون شرکت کوالکوم قدرت اصلی اکثر پرچمداران و همچنین تعداد زیادی از مدل های پایین رده تر بازار را تامین می کند اما میدان رقابت میان پردازشگرها هنوز نمرده است.علاوه بر تولید کنندگانی مثل اپل و سامسونگ که دستگاه هایی با پردازشگرهای خانگی خود را روانه ی بازار می کنند، هواوی هم با پردازشگرهای Kirin خود در حال ادامه ی همین مسیر می باشد. Mate 9 در این زمینه یک گوشی قابل توجه بوده با توجه به این که جدیدترین تراشه ی Kirin یعنی Kirin 960 را به ما معرفی می کند.

در نتیجه ما بسیار کنجکاو بودیم تا بدانیم Mate 9 چگونه عمل می کند و باید بگوییم که تا به این جای کار تجربه ی ما با آن مطلوب بوده است. همانطور که انتظار می رفت این گوشی نیز اندروید را به روانی هر گوشی دیگری با یک پردازشگر رده بالا اجرا می کند و زمانی که صحبت به Benchmark ها می رسد، Kirin 960 آمار و ارقام بسیار قابل توجه ای به ما نشان می دهد و عملکردی بهتر و یا قابل مقایسه با سریع ترین گوشی های امسال را به نمایش می گذارد.

هواوی با قرار دادن حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بر روی Mate 9 تصمیم درستی گرفته است، حجمی که بسیار دوست داریم به استاندارد میان گوشی های هوشمند تبدیل شود، به خصوص فبلت ها که نقش مرکز مدیاهای ما را ایفا می کنند. و زمانی که شما این میزان حافظه را با قابلیت افزایش حافظه از طریق MicroSD جفت کنید، با میزان زیادی حافظه موجه می شوید، بسیار بیشتر از آن که بدانید با آن چه کاری انجام دهید.

علاوه بر میزان حافظه ی کافی، هواوی در زمینه ی RAM هم کم کاری نمی کند و Mate 9 را با ۴ گیگ حافظه ی رم مجهز می کند که به راحتی برای پاسخگویی به تمامی نیازهای ما کافی بوده و تنها سایه ای که بر روی آن وجود دارد دانستن این می باشد که Mate 9 Speical Porsche Design،همان نسخه ای که رزولوشن بالاتری نیز دارد، به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است.

اتصال

سرعت نسل بعدی و پشتیبانی وسیع حامل ها از برجسته ترین نکات این گوشی مناسب مسافرت می باشد.

huawei-mate-9-review-025-conn

Huawei Mate 9 به خوبی برای اتصال بی سیم مجهز شده است، با پشتیبانی از ۲۰ باند LTE و ۱۰ باند ۳G و با قابلیت سازگاری با LTE Cat 12 این گوشی بصورت تئوری قابلیت دریافت اطالاعات با سرعت ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه را دارد اما مطمئنا این رقم در استفاده ی واقعی بسیار کمتر می باشد.

پشتیبانی از قابلیت دو سیم کارته بودن بر قدرت اتصالات بی سیم Mate 9 می افزاید که البته به قیمت از دست دادن افزایش حافظه از طریق MicroSD تمام می شود.

اگر شما هنوز در حال استفاده از یک گوشی با پورت MicroUSB می باشید از روند این روزهای عقب مانده این، زیرا که با گذشت هر روز لذت استفاده از USB Type-C بیشتر می شود.(همچنین عرضه ی سخت افزارهای سازگار با USB Type-C بیشتر نیز پیش بینی می گردد) اگرچه Mate 9 استفاده ی خاصی از این پورت نمی کند اما در هر حال از دیدن آن بر روی این دستگاه خوشحال می باشیم.


دوربین

با وجود سنسورهای دو گانه و برند Leica ، گوشی Mate 9 چیزهای زیادی برای اثبات دارد.

huawei-mate-9-review-007-cam

اگر Mate 9 یک قابلیت برجسته داشته باشد -البته طبق آن چیزی که هواوی به ما می گوید- آن دوربین دوگانه ی پشتی گوشی می باشد. این بار شاهد نسل دوم همکاری Huawei با Leica هستیم که سخت افزار آن تشکیل شده از یک دوربین بسیار رزولوشن بالا ۲۰ مگاپیکسلی سیاه سفید و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی رنگی بوده که هر دوی آن ها دارای قابلیت تثبیت اپتیکال نیز هستند. ایده به اندازه کافی آسان به نظر میرسد، اطلاعات را از هر دو دوربین ترکیب کنید و در نتیجه سیستمی دارید که در شرایط نور کم بسیار عالی عمل می کند و همچنین جزئیات زیادی را بدون فدا کردن عمل دریافت استاندارد و کامل رنگ ها، می گیرد.


کیفیت تصویر

مشخصا وعده های زیادی در سیستم دوربین با برند Leica گوشی Mate 9 وجود دارد اما نتایج واقعی به چه صورت است؟ خب، در پاسخ می توان گفت که خوب می باشد اما پس از آن همه فضاسازی هواوی انتظار کمی بیشتر را داشتیم.

تصاویر کمی نورانی به نظر می رسند، بیشتر اوقات با نقاط بیش از حد درخشان و با رنگ هایی نه چندان اشباع شده. عملکرد در فضای داخل یا شرایط کم نور، با ظاهری اشباع نشده و کم جزئیات را به هیچ وجه نمی توان چشمگیر نامید.

و گرچه شاید بسیار چشمگیر به نظر نرسد اما تصاویر Mate 9 در بیشتر مواقع طبیعی به نظر می رسند -شرایطی که دوربین سعی نمی کند همه چیز را بیش از حد پردازش کند و تا آخرین قطره ی رنگ ها را هم دریافت کند – کاری که Google Pixel با قابلیت Auto HDR خود انجام می دهد. برخی اوقات تصاویر در ذهن ما بسیار برجسته تر و نورانی تر شکل می گیرند و گرچه که شاید بعضی اوقات دوربین هایی را دوست داشته باشیم که دنیا را از همین دید می بینند، اما تصاویر Mate 9 بسیار طبیعی تر احساس میشوند.

نرم افزار گوشی مجموعه ی سرگرم کننده ای از حالت های عکس برداری را ارائه می دهد که بعضی از آن ها بهتر از بقیه کار می کنند. حالت سیاه و سفید آن راه مناسبی برای به رخ کشیدن دوربین ۲۰ مگاپیکسلی تک رنگ Mate 9 بوده و حالت HDR نیز در شرایط نوری پیچیده به شما کمک می کند . اما واقعا حیف بوده که قابلیت HDR یکی از گزینه های همیشگی برروی صفحه همچون فلش دوربین نمی باشد و در نتیجه ی آن شما نمیتوانید حالت های مختلف تصویر برداری را ترکیب کنید و از ترکیب های زیبایی مثل B&W و HDR بی بهره میمانید.


ضبط ویدئو

Mate 9 از ضبط ویدئو در همه ی رزولوشن ها تا ۴K و همچنین ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. از میان این رزولوشن ها، به آسانی می توان گفت که ۴K از همه بهتر به نظر می رسد اما در زمان انتقال فیلم به PC به مشکلاتی برخوردیم و هنگام پخش آن کامپیوتر کمی عقب می افتاد که به نظر میرسد Mate 9 با فشرده کردن ویدئوهای خود مشکل دارد، گرچه که ویدئوهای رزولوشن پایین تر بهتر پخش می شدند اما نبود تثبیت دیجیتالی واقعا آزار دهنده است.

هواوی همچنین Mate 9 را با ۴ میکروفون مجهز کرده است تا هنگام ضبط صدا در کنار ویدئو بتواند صداها را از همه جهت دریافت کرده و به تاکید بر روی موضوع کمک نماید. این ایده ی خوبی بوده اما گزینه ی فعال و غیر فعال کردن برای این قابلیت وجود ندارد و زمانی که شما می خواهید ویدئویی بگیرید که خود در آن حضور ندارید، دریافت صدا بسیار نامنظم بوده و به نظر می رسد که گوشی دارد تلاش می کند تا صدای شما را از ویدئو ایزوله و حذف نماید.


چندرسانه ای

صدای واقعا رضایت بخش استریو سوپرایزی بسیار خواشمد می باشد.

huawei-mate-9-review-026-mm

یک فبلت صفحه بزرگ موقعیت بسیار مناسبی دارد تا به یک ماشین چندرسانه ای قدرتمند تبدیل شود و Mate 9 در این زمینه نیز ما را نا امید نمی کند. بلندگوهای دستگاه در حالی که در صداهای بم کمی خفیف عمل می کنند اما همچنان به خوبی عمل می کنند و بسیار بلند هستند.

همانند Apple iPhone 7 صداهای خروجی گوشی Mate 9 نیز بصورت همزمان از بلندگوهای پایینی اصلی و همچنین قسمت خروجی صدای گوشی برای تاثیر استریویی بیشتر پخش می شود. در اینجا گرچه که بلندی صدای پخش شده از قسمت گوشی دستگاه به بلندی بلندگوهای اصلی دستگاه نمی باشند اما همیت مقدار نیز برای گسترش چشم انداز شنیداری کافی بوده که خروجی صدای گوشی Mate 9 را بسیار غنی تر می نماید.

هنذفری های موجود در جعبه ی گوشی هم نقش یک لوازم جانبی خدمت رسان را به خوبی ایفا می کند و گرچه که در واقع به خوبی صدا می دهد اما نخواهد توانست جای هندزفری های محبوب شما را بگیرد. و به لطف حضور یک جک هدفون آنالوگ شما به آسانی می توانید از هر هنذفری دلخواه خود استفاده کنید.


کیفیت تماس

فبلت ها شاید در بسیاری از زمینه های عالی باشند اما دستگاه های چندان ایده آلی برای تماس های صوتی نیستند.

huawei-mate-9-review-027-calls

با پشتیبانی از دو سیم کارت و پوشش باند وسیعش، Mate 9 به خوبی مجهز شده است تا تجربه ی تماس های صوتی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد و خبر خوب این است که همه چیز همانطور که از یک گوشی در این رده انتظار می رود خوب می باشد.

تنها ایرادی که می توان از آن گرفت این است که دست گرفتن گوشی به این بزرگی برای برقراری تماس کمی سخت به نظر می رسد. تجربه ی کار با گوشی و گشت و گذار در آن در فاصله ای به طول بازو شاید خوب باشد اما احساس چسبدین این گوشی عظیم در کنار صورت شما هنگام صحبت کردن با آن بدون شک تجربه ای رویایی برای کاربران نمی باشد. کاربرانی که به کار با فبلت ها عادت دارند شاید این مشکل را احساس نکنند اما اگر شما از یک گوشی کوچک تر به سراغ این گوشی آمده ایم باید انتظار یک دوره برای تطبیق با آن را داشته باشید.


عمر باتری

با در اختیار داشتن قدرتی معادل ۴۰۰۰ میلی آمپر، Huawei Mate 9 به آسانی می توانند مصرف یک روز را مدیریت کند.

huawei-mate-9-review-017-batt

هر زمانی که با فبلت ها سر و کار داشته باشیم احتمال وجود یک طول عمر باتری دیوانه وار وجود دارد، گوشی های بزرگ تر فضای بیشتری را برای جا دادن باتری بزرگتر در اختیار سازندگان قرار می دهند. درست است که در برخی از مواقع این مقدار ظرفیت اضافه حیف و میل می شود اما باید امیدوار باشیم که Mate 9 از ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپری خود به خوبی استفاده می کند و همچون Google Pixel XL تمام ظرفیت اضافه ی باتری صرف صفحه نمایش بزرگ گوشی نمی شود.

خبر خوب این است که Mate 9 این ظرفیت اضافه را حیف و میل نمی کند و در تست روشنایی مداوم ما باتری این گوشی توانست برای ۱۲ ساعت دوام بیاورد که تقریبا به میزان مصرف یک روز با یک بار شارژ کامل می باشد. البته با وجود صفحه نمایش سوپر روشن این گوشی و استفاده از حداکثر روشنایی آن ممکن است که این میزان کمتر شود اما با کمی استفاده محافظه کارارنه بیشتر، بعید به نظر میرسد که به مشکلی با باتری گوشی بربخورید.

زمان شارژ گوشی نیز قابل قبول بوده و با استفاده از تکنولوژی Fast Charger نیز به دو ساعت و نیم زمان برای شارژ ۱۰۰ درصدی آن نیاز خواهید داشت. اما با در نظر گرفتن اندازه ی باتری این زمان چنان بد به نظر نمی رسد، برای مثال در نظر داشته باشید که زمان شارژ Mate 9 چیزی در حدود زمان شارژ گوشی Apple iPhone 7 بوده در حالی که دارای باتری با بیش از دو برابر ظرفیت آن می باشد.


نتیجه

huawei-mate-9-review-005

Huawei Mate 9 دارای نکات مثبت بسیار زیادی می باشد، سرعت بالا، فضای ذخیره سازی زیاد و صفحه نمایش بزرگ به نسبت اندازه ی دستگاه.و گرچه که دوست داشتیم صفحه نمایش دستگاه دارای زرولوشن بالاتری بود اما روشنایی زیاد آن یک نقطه ی قوت می باشد. عملکرد صدای دستگاه نیز نادیده گرفته نشده است و استفاده از چند اسپیکر به گوشی کمک می کند در برابر دیگر رقیبان خود به خوبی عمل کند.

کار با نرم افزار گوشی نیز واقعا لذت بخش بوده و هواوی کارهای زیادی انجام داده است تا به ارزش آنچه که اندروید نوقا ارائه می کند بیفزاید و در حالی که شاید این همه قابلیت ها و شخصی سازی های فراوان برای یک کاربر جدید کمی سردرگم کننده به نظر برسد اما تمامی آن ها هوشمندانه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و کشف کردن آن ها برای کاربر لذت بخش شده است.

در واقع می توان گفت که مشکل آنچنانی در Mate 9 وجود ندارد و تنها مسئله هایی که با آن داشتیم نیز در زمینه هایی بوده است که تنها انتظار بیشتری را از آن داشتیم همانند بخش دوربین دوگانه که با وجود نام برند Leica انتظار عمکلرد فوق العاده ای از آن داشتیم که نتوانست برآورده کند.

نسخه ی استاندارد Mate 9 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی با قیمت ۷۰۰ یورو در اروپا و آسیا به فروش می رسد که ۲۰۰ یورو ارزان تر از iPhone 7 Plus نسخه ی ۳۲ گیگابایتی می باشد.

مهم ترین انگیزه ی شما برای خرید Mate 9 می تواند نیاز به داشتن یک صفحه نمایش بزرگ بدون از دست دادن قابلیت های دیگر گوشی باشد و گرچه شاید Mate 9 بهترین فبلت موجود برای خرید نباشد اما مطمئنا یکی از وسوسه انگیز ترین ها است.

نکات مثبت :

  • صفحه نمایش بسیار روشن و بزرگ به نسبت سایز دستگاه
  • فضای ذخیره سازی کافی بهمراه قابلیت ارتقا آسان
  • عملکرد سریع پردازنده ی Kirin 960
  • رابط کاربری کاربردی EMUI 5.0
  • باتری با دوام بالا

نکات منفی :

  • نمایش پایین تر از حد انتظار دوربین های دوگانه Leica
  • ضدآب نبودن


منبع: تکفارس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس