پارسی نویس

راهکار بالقوه محققان برای مقابله با اضطراب

  • ۱۷:۴۱

محققان راهکار جدید بالقوه ای را برای مقابله با اضطراب یافتند. آنها با آزمایش روی موش‌ها، مولکولی را شناسایی کردند که موجب کاهش اضطراب می‌شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، در تحقیقات دانشگاه آکادمی آبو واقع در فنلاند با همکاری انستیتوی پیری آمریکا مشخص شد پروتئینی موسوم به JNK مانع شکل‌گیری نورون‌های جدید هیپوکامپوس می‌شود.
هیپوکامپوس بخشی از مغز است که حافظه را اداره می‌کند، اما در کنترل سیستم لیمبیک نیز نقش کلیدی دارد. سیستم لیمبیک تنظیم واکنش‌های احساسی ما را بر عهده دارد. محققان معتقدند شکل‌گیری نورون‌های جدید این قسمت از مغز در کاهش میزان اضطراب موثر است و هنگامی که فرآیند تشکیل نورون‌ها مختل می‌شود، قدرت تفکر کاهش یافته و حالت اضطراب و به تبع آن افسردگی ایجاد می‌شود.
محققان نوعی ویروس لوسمی تولید کردند که معمولا موجب بروز سرطان در موش‌ها می‌شود، سپس با استفاده از این ویروس توانستند پروتئین JKN‌ را به دست آورند. پس از انتقال این پروتئین به بدن موش‌ها، مجموعه‌ای از آزمایشات را به منظور بررسی واکنش آن‌ها نسبت به این پروتئین انجام دادند. نتایج این تحقیقات راهگشای تولید داروهای موثر برای درمان اضطراب و افسردگی است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Molecular Psychiatry منتشر شده است.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس