پارسی نویس

تمرینات تقویت حافظه روی افراد چاق کم اثر است

  • ۱۹:۵۳

محققان دریافتند که شاخص توده بدنی یا BMI با نتیجه بخشی تمرینات شناختی ارتباط مستقیم دارد و به طور خاص تمرین های ویژه تقویت حافظه برای بزرگسالان چاق کم اثر است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، نتیجه پژوهش محققان دانشگاه ایندیانا نشان می دهد که تمرین های تقویت ذهن و حافظه در بزرگسالان چاق در قیاس با افرادی که دارای وزن طبیعی هستند، تنها به میزان یک سوم کارآیی دارد.
دانیل کلارک از محققان این مطالعه در عین حال تصریح کرد که چرایی این یافته هنوز مشخص نیست .
به گفته کلارک، شواهد فزاینده ای از ارتباط میان وضعیت توده بدنی و عملکرد مغز حکایت دارد، از جمله تصاویری وجود دارد که بررسی آنها ارتباط چاقی را با کاهش سریع تر حجم هیپوکامپ مغز که مرکز یادگیری است، نشان می دهد. پس این امکان وجود دارد که ظرفیت تقویت حافظه در افراد بزرگسال مبتلا به چاقی کمتر باشد.
برای این مطالعه، محققان وضعیت مغزی 2 هزار و 800 شرکت کننده با میانگین سنی 74 سال را در یک دوره 10 ساله پیگیری کردند و به مقایسه عملکرد شناختی در افراد بزرگسال مبتلا به چاقی با افراد دارای وزن طبیعی پرداختند؛ گروهی از این افراد تمرینات تقویت حافظه را دریافت کرده و گروهی آن را دریافت نکرده بودند.
محققان دریافتند شاخص توده بدنی بر کارایی پرورش حافظه تاثیر می گذارد اما در پرورش قوه استدلال یا سرعت پردازش اطلاعات، تفاوتی میان بزرگسالان چاق یا دارای وزن طبیعی وجود ندارد.
این مطالعه در مجله Obesity Society منتشر شد.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس