پارسی نویس

تشخیص هویت افراد از روی پروتئین مو

  • ۲۲:۰۹

به زودی باید با آزمایش DNA خداحافظی کرد چون دانشمندان جایگزین جالب توجهی برای این روش ابداع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آی تی روسیه، گروهی از دانشمندان در دولت آمریکا از فناوری جدید و متحول کننده ای رونمایی می کنند که قواعد بازی در شناسایی دقیق افراد را زیر و رو می کند. آنچه که آنها انجام داده اند پیدا کردن جایگزینی مطمئن برای آزمایش DNA است.

در این نوآوری جهشهای پروتئینی ژنتیکی در موی انسان به عنوان مرجعی قابل اطمینان و مناسب برای جایگزین کردن آزمایش DNA به کار گرفته می شود.

دانشمندان آزمایشگاه ملی Lawrence Livermore  وزارت انرژی آمریکا نمونه های موی متعلق به شش فرد جدا از هم که حدود ۱۷۵۰ میلادی ساکن لندن بوده اند را مورد بررسی قرار داده اند. اگرچه این نمونه ها مربوط به اجسادی بود که تنها استخوانهایشان باقی مانده بود اما دانشمندان متوجه نمونه های سالم موی آنها شده بودند.

در ادامه این روند، دانشمندان به سراغ ۷۶ انسان زنده شامل ۶۶ اروپایی – آمریکایی، ۵ کنیایی و ۵ آمریکایی – کنیایی رفته و آزمایشات مشابهی را بر روی موی آنها انجام دادند.

مقایسه نتایج این آزمایشات با آزمایشهای DNA صورت گرفته حاکی از تشابه چشمگیر آنهاست.

حالا دانشمندان به تکنیک بررسی دقیق پروتئین مو به عنوان روشی نوین و مطمئن برای بررسی صحنه جرم نگاه می کنند.

آنها این آزمایشات را بر روی داوطلبین گروه کوچکی انجام داده و حالا در نظر دارند تا درستی آن را در گروهی متشکل از یک میلیون انسان تکرار کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس