پارسی نویس

طرح پناهگاه اولین ساکنان مریخ منتشر شد

  • ۱۲:۱۹

محققان ناسا طرحی را ارایه کردند که در آن با استفاده از منابع طبیعی مریخ، امکان ساخت پناهگاه موردنیاز اولین ساکنان این سیاره سرخ فراهم می‌شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این طرح جدید که Ice Home نام داشته و شباهت زیادی به ایگلو (خانه یخی اسکیموها) دارد، در حال حاضر بهترین گزینه برای ساخت پناهگاه اولین ساکنان مریخ محسوب می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح، پوسته خارجی حجیم آن است که قابلیت ذخیره آب را در فضاهای سلولی دارد و امکان محافظت ساکنین پناهگاه را از پرتوهای کیهانی فراهم می‌کند. با توجه به این که مقادیر زیادی آب در سطح مریخ وجود دارد و استخراج آن از سطح سیاره امکان‌پذیر است،‌ با استفاده از این طرح مقادیر زیادی در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی خواهد شد.


علاوه بر این وزن سبک IceHome موجب تسهیل حمل و نقل و نصب این پناهگاه با استفاده از تجهیزات ساده می‌شود. همچنین تمام مواد مورد استفاده برای ساخت پناهگاه کاملا شفاف هستند و در نتیجه امکان عبور نور طبیعی را فراهم می‌کنند. بهره‌مندی از این ویژگی در یک فضای بیگانه اثرات مهمی بر سلامت روحی و جسمی فضانوردان برجای می‌گذارد.


به منظور حفظ دمای داخل پناهگاه در حد دمای مناسب (22 درجه سانتیگراد) از دی‌اکسید کربن موجود در اتمسفر مریخ استفاده می‌شود و این گاز در لایه‌ای بین دیواره درونی و پوسته بیرونی پناهگاه به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پناهگاه فضای لازم برای زندگی چهار فضانورد را در اختیار می‌گذارد.
پروژه Ice Home در مراحل اولیه طراحی قرار دارد و ممکن است در مراحل بعدی تغییراتی در آن ایجاد شود.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس