پارسی نویس

حدود 30 درصد اختلالات تشنجی در کودکان ناشی از اختلالات ژنتیکی است

  • ۲۱:۴۷

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان با اشاره به این که عامل تعدادی از تشنج ها در کودکان ژنتیک است، گفت: حدود 30 درصد اختلالات تشنجی در کودکان ناشی از اختلالات ژنتیک است.

دکتر رضا شروبن بدو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به این که ژن های متعددی در این مورد نقش دارند، اظهار کرد: بیش از 200 ژن کشف شدند که مرتبط با بروز اختلالات تشنج هستند.
وی شایع ترین اختلال در کودکان را تب تشنج اعلام کرد و گفت: این تشنج ارتباطی با صرع ندارد و یک تا 4 درصد کودکان دچار این عارضه می شوند.
شروین بدو احتمال تبدیل شدن تب تشنج به بیماری صرع در کودکان را حدود یک درصد اعلام کرد و گفت: 3 دهم تا یک درصد کودکان هم دچار اختلالات تشنج صرع هستند.
فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان بیان کرد که 30 تا 40 درصد تشنج ها در کودکان کاملا خوش خیم هستند و با حداقل درمان دارویی بهبودی کامل پیدا می کنند.
شروین بدو ادامه داد که 30 تا 40 درصد تشنج های دیگر نیاز به مداخلات دارویی بیشتر دارند اما باز هم قابل کنترل هستند و حدود 20 درصد تشنج ها در کودکان ممکن است زمینه مقاوم شدن را داشته باشند که نیاز به مداخلات درمانی بیشتری دارند.
وی اظهار کرد: موارد دیگری که باعث تشنج در کودکان می شود اختلالات ساختاری است که در دستگاه عصبی مرکزی وجود دارد و این موضوع سبب تشنج های بدون تب در کودکان می شود.
وی با اشاره به اینکه اختلالات تشنجی در کودکان شیوع قابل توجه دارند گفت که از هر 10 کودک یک نفر سابقه تشنج دارند و این تعداد قابل توجهی است و باید به کودکان در مدارس توجه بیشتری کرد.
شروین بدو بیان کرد که حتما در این زمینه لازم است تا معلمان و مربیان آموزشی در مدارس آشنایی کامل پیدا کنند تا در صورت لزوم بتوانند اقدامات مناسبی را به دانش آموزان ارائه کنند.
گفت: هرچند تعداد مرگ ناگهانی ناشی از اختلالات تشنجی خیلی کم است اما این موضوع مهم است و باید به آن توجه ویژه شود.


منبع: ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس