پارسی نویس

آموزش حذف ویروس شورت کات

  • ۲۳:۱۷

آموزش حذف ویروس شورت کات

حتما برایتان اتفاق افتاده است هنگامی که فلش خود را به سیستم وصل میکنید فایل های داخل را مشاهده نکرده و به جای آنها یک درایو شورت کات میبینید. این فایل بدین معنا است که فلش شما یا سیستمتان آلوده به ویروس شورت کات شده و فایل هایتان مخفی شده است.

1- ابتدا با استفاده از یک آنتی ویروس آپدیت شده سیستم آلوده و حافظه جانبی را اسکن کرده و سیستم آلوده را پاکسازی کنید. میتوانید از آنتی ویروس های مشهور مثل ESET NOD32 ،AVIRA استفاده کنید.

2- بعد از پاکسازی و اطمینان از پاکسازی این ویروس، هنوز فایل ها بصورت مخفی شده قرار دارند. برای بازیابی فایل های مخفی شده به صورت زیر عمل کنید:


روش اول:
اگر از ویندوز 7 استفاده میکنید، به مسیر Organize->Folder and Search Options بروید.
اگر از ویندوز 8 یا 10 استفاده میکنید، به زبانه View رفته و از منوی Options گزینه Change Folder and Search Options را انتخاب کنید.
حال در منوی ظاهر شده به زبانه View رفته و گزینه Show Hidden files, Folders, and Drives را فعال کرده و تیک گزینه Hide Protected Operating System Files را بردارید.
یک پوشه بدون نام در فلش مموری نمایان میشود. این پوشه حاوی محتویات مخفی شده حافظه جانبی میباشد. محتویات این پوشه را در یک مکان دلخواه کپی کرده و سپس تمامی محتویات فلش را پاک کنید.


روش دوم:
به منوی start رفته و برنامه Command Prompt را اجرا کنید. در محیط Command Prompt دستور زیر را وارد کنید و دکمه Enter را بفشارید:

نام درایو حافظه جانبی:


به عنوان مثال اگر درایو حافظه جانبی درایو E می باشد، عبارت زیر نوشته میشود:

E:


حال دستور زیر را وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید:

attrib -h -s /d /s



اگر محتویات حافظه جانبی را ببینید، پوشه مخفی بدون نام که حاوی محتویات حافظه جانبی است نمایان شده است. محتویات این پوشه را در یک مکان دلخواه کپی کرده و سپس تمامی محتویات فلش را پاک کنید.


منبع: سرزمین دانلود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس