پارسی نویس

آموزش افزایش امنیت وایرلس

  • ۲۳:۰۰

آموزش افزایش امنیت وایرلس

امروزه شبکه های وایرلس بسیار مورد استفاده قرار میگیرند و امنیت در آنها مسئله بسیار مهمی میباشد. برای اینکه ارتباط امنی داشته باشید تا اطلاعات سیستم مورد آسیب قرار نگیرد و یا اینترنتتان مورد استفاده فرد دیگری قرار نگیرد باید به امنیت شبکه بی سیم خود اهمیت ویژه‌ای دهید.

1- نام کاربری و رمز عبور Admin را تغییر دهید.
هسته مرکزی بیشتر شبکه های خانگی بی سیم، به مسیر یاب ها دسترسی دارند. برای تنظیم این قسمت، شرکت سازنده در داخل دستگاه، صفحه تنظیم اطلاعات را قرار داده است که به کاربر اجازه ورود و تغییر داده ها را میدهد. این ابزار توسط صفحه ورودی حمایت میشود و فقط به کاربر اصلی اجازه ورود میدهد. به هر حال هکرهای اینترنتی به راحتی میتوانند به این امکانات دسترسی پیدا کنند. شناسه و پسورد ورود به تنظیمات در مودم های وایرلس به صورت پیش فرض کلمه admin است. که توصیه میکنیم آن را تغییر دهید.

 
2- قابلیت رمزگذاری WPA / WEP را فعال کنید.
تکنولوژی بی سیم تلاش میکند پیغام را به گونه ای ارسال کند که به وسیله سایر دستگاه ها قابل خواندن نباشد. امروزه چنین تکنولوژی برای رمزگذاری وجود دارد. طبیعتا شما خواستار انتخاب بهترین شکل از رمزگذاری هستید که بتواند با ساده ترین تنظیمات کار کند. پس یرای این کار همه ابزار های (Wireless) شبکه باید از تنظیمات رمزگذاری شناخته شده ای استفاده کنند. محبوب ترین آنها WEP / WPA میباشد که استفاده از آنها را به شما توصیه میکنیم.

 
3- SSID پیش فرض را تغییر دهید.
همه نقاط دستیابی مسیر یاب ها از نام شبکه ای استفاده میکنند که SSID نام دارد و کارخانه ها معمولا محصولاتشان را با SSID یکسان وارد بازار میکنند. برای مثال SSID همه دستگاه های شرکت LINKSYS، به طور عادی Linksys قرار داده شده اند. دانستن SSID به تنهایی موجب ورود دیگران به شبکه شما نمیشود ولی برای شروع نقطه خوبی است. مهم تر این است که هکر با دیدن SSID پیش فرض، برای ورود مشتاق تر میشود، چون میداند که شبکه به درستی تنظیم نشده است. پس SSID پیش فرض را تغییر دهید.

 
4- پخش عمومی SSID را خاموش کنید.
در شبکه های بی سیم، نقطه دستیابی یا مسیریاب به طور معمول نام شبکه (SSID) را تا فاصله ای مشخص پخش میکند. این خاصیت برای مشترکانی که در حال حرکت بین خارج و داخل این محدوده هستند، طراحی شده است. در منزل به این ویژگی نیازی نیست و این ویژگی، تعداد افرادی که دوست دارند به شبکه شما وارد شوند را افزایش میدهد. خوشبختانه بسیاری از Wireless ها اجازه غیرفعال کردن ویژگی پخش عمومیSSID را به مدیر شبکه میدهد.


منبع: سرزمین دانلود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس